پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز سال، بالاخره وزارت ورزش از فردا برگزاری انتخابات فدراسیون‎ها برای تعیین تکلیف مدیریت چهار سال آینده آنها را آغاز می‎کند؛ آنهم با اولویتی غیر از المپیک.
شعارسال: سال جاری سال تعیین تکلیف مدیریتی برای فدراسیون‌هایی است که انتخابات آنها چهار سال پیش یعنی سال ۹۴ برگزار شد. ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا (۲۵ فروردین ماه)، وزنه برداری (۷ اردیبهشت ماه) و وزش‌های رزمی (۲۳ اردیبهشت ماه) از جمله این فدراسیون‌ها هستند که دوره ریاست آنها تمام شده است.

وومیدانی (۱۵ شهریورماه)، پزشکی ورزشی (۶ آبان ماه)، تنیس روی میز (۱۶ آبان ماه) موتورسواری (۳ بهمن ماه)، شطرنج (۲۴ اسفند ماه) و ورزش‌های دانشگاهی (۱۷ اسفند ماه) هم دیگر فدراسیون‌هایی هستند که طی ماه‌های آینده دوره چهار ساله ریاست آنها به پایان می‌رسد و باید وارد فاز انتخاباتی شوند.

علاوه بر این ۹ فدراسیون اما چهار فدراسیون دیگر هم در نوبت برگزاری انتخابات هستند. کونگ فو که سال ۹۶ دوره ریاست آن به پایان رسید و کشتی که سال گذشته رسول خادم از ریاست آن استعفا داد همراه با والیبال و چوگان که سال گذشته مشمول قانون بازنشستگی شدند، فدراسیون‌هایی هستند که باید انتخابات آنها برای تعیین رئیس برگزار شود.

با این اوصاف سال جاری از حیث تصمیم گیری وزارت ورزش برای تعیین تکلیف مدیریتی ۴ + ۹ فدراسیون با اهمیت زیادی آغاز شد اما با این حال استارت این وزارتخانه در برگزاری انتخابات خیلی دیر زده شد آنهم با اولویتی غیرالمپیکی!

عقبگرد وزارت ورزش در برگزاری انتخابات

طبیعی است به خاطر حساسیت بسیار بالای بازی‌های المپیک و تأثیر گذاری که تمام تصمیم گیری های بزرگ و کوچک می‌تواند در نتیجه گیری کاروان المپیک داشته باشد، مقوله انتخابات فدراسیون‌ها و تسریع عملکرد در سر و سامان دادن به وضعیت آنها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. با لحاظ کردن این مهم و اینکه دوره جدید بازی‌های المپیک سال آینده برگزار می‌شود، انتظار می‌رفت وزارت ورزش امسال خیلی زود برنامه‌های انتخاباتی خود برای فدراسیون‌ها را آغاز کند اما با این حال وزاتخانه یک ماه دیرتر از سال قبل و بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز سال، وارد پروسه انتخاباتی برای فدراسیون‌ها می‌شود.

تیر و کمان اولین فدراسیونی بود که مجمع انتخاباتی آن سال گذشته برگزار شد. این مجمع ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شد اما برای امسال ۱۸ خردادماه به عنوان زمان آغاز انتخابات در نظر گرفته شده است.

البته که سال گذشته هم به خاطر در پیش بودن بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی، برگزاری به موقع انتخابات فدراسیون‌ها اهمیت خود را داشت اما مشخص نیست چرا وزارت ورزش در سال قبل از المپیک که همیشه از سالِ المپیک مهمتر و تاثیرگذارتر است، باتاخیر و حتی دیرتر از سال گذشته اقدام به برگزاری انتخابات کرده است.

اولویت المپیک نیست

ورزش بیماری‌های خاص و پیوند اعضا اولین فدراسیونی است که انتخابات آن در سال جاری برگزاری می‌شود. دوره ریاست فاطمه هاشمی در این فدراسیون ۲۵ فروردین ماه به پایان رسید و به فاصله کمتر از دو ماه انتخابات آن فردا شنبه (۱۸ خردادماه) برگزار می‌شود.

این در حالی است که فدراسیون‌هایی هستند که اتفاقاً مدت زمان زیادی از بی سر و سامانی در وضعیت مدیریتی آنها می‌گذرد و اتفاقاً جزو فدراسیون‌های المپیکی و تأثیرگذار در کاروان المپیک هم هستند اما هنوز تصمیمی برای انتخابات آنها گرفته نشده است. کشتی و وزنه برداری جزو این فدراسیون‌ها هستند که ثبت نام کاندیداهای آنها سال گذشته انجام شد اما مشخص نیست چرا اینقدر پروسه تأیید صلاحیت شأن طولانی شده؛ موضوعی که بهانه تصمیم گیرندگان وزارت ورزش برای عدم تعیین زمان انتخابات این دو فدراسیون است.

والیبال هم دیگری فدراسیون منتظر در نوبت انتخابات است که حتی هنوز نام نویسی از متقاضیان ریاست آن هم انجام نشده است. قرار است این کار پس از اتمام لیگ ملت‌ها انجام شود یعنی یک ماه دیگر.

کونگ فو هم دیگر فدراسیونی است که شاید از حیث المپیکی بودن و نبودن در زمره واجدین شرایط برای برگزاری انتخابات نباشد اما از این نظر اهمیت دارد که دوره ریاست آن سال ۹۶ به پایان رسید و رئیس جدید تا به امروز باید نیمی از دوره جدید چهارساله را هم گذرانده باشد با این حال هنوز زمان انتخاباتش مشخص نشده است.

آغاز انتخابات ۹۸ با رقابت دو کاندیدای مدعی و غیرمدعی

‌به گزارش خبرنگار مهر، در هر صورت برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی در سال ۹۸ از فردا با فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا آغاز می‌شود. برای این انتخابات دو نفر کاندیدا شده اند؛ فاطمه هاشمی رفسنجانی که سابقه وی در مدیریت ورزشی طولانی است و طی سال‌های گذشته هم ریاست فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیونده اعضا را عهده دار بود و شهرام عظیمی، کارمند وزارت ورزش که نامش در فهرست کاندیداهای فدراسیون وزنه برداری هم دیده می‌شود.

فاطمه هاشمی در مجمع انتخاباتی سال ۹۴ فدراسیون ورزش بیماران خاص وپیوند خاص با اخذ صد درصد آرای مجمع ریاست این فدراسیون را به عهده گرفت و به نظر می‌رسد داشتن تنها یک کاندیدا تهدیدی برای وی در مجمع فردا نباشد. هاشمی چهار سال پیش ۱۱ رقیب داشت که به غیر از یک نفر (تورج ملکی)، سایرین پیش از رأی گیری به نفع وی کنار رفتند. تک کاندیدای باقی مانده هم که رأیی به دست نیاورد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا از ساعت ۱۰ به ریاست محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و در محل باشگاه فرهنگی ورزشی ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1398 ، کدخبر: 4634136 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
هنوز همچنان انتخابات فدراسیون ها انجام نشده من یکم از دنیای خبر اخه عقبم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین