پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
انتخابات هیات فوتبال استان تهران و همچنین صلاحیت افراد برای حضور در این انتخابات باید زیر ذره‌بین مراجع ذیصلاح قرار بگیرد.
شعارسال: انتخابات هیات فوتبال استان قرار است به زودی برگزار شود اما طی هفته های اخیر صحبت‌های زیادی در مورد شفاف نبودن وضعیت نامزدها مطرح شده است.

از طرفی شائبه‌هایی در مورد تحمیل افراد سیاسی در انتخابات هیات فوتبال استان تهران مطرح شد که البته رضا گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران به این اتفاقات واکنش نشان داد.

در مجموع از 21 عضوی که برای انتخابات ثبت نام کردند 13 نفر مورد تائید قرار گرفتند که البته این نفرات منتظر گزارش حراست هستند تا صلاحیت آنها محرز شود اما با این وجود باز هم شائبه‌هایی در مورد مدارک برخی افراد که برای ثبت نام اقدام کردند وجود دارد.

به طور مثال نیما نکیسا کسی است که بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران بوده و از نظر اسم و رسم فردی موجه محسوب می‌شود اما از آنجا که افراد برای ثبت نام باید 5 سال سابقه مدیریتی از خود ارائه کنند مدارک نیما نکیسا چندان موجه و قابل قبول به نظر نمی‌رسد.

به طور مثال در رزومه ارائه شده توسط نیما نکیسا که توسط دانشگاه پیام نور به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ارسال شده عنوان شد که وی از سال 93 تا امروز به عنوان رئیس انجمن فوتبال دانشگاه‌های پیام نور فعالیت دارد در حالی که نیما نکیسا تنها در سال 79 به عنوان رئیس این انجمن فعالیت کرده و حتی حکم وی نیز روی سایت دانشگاه پیام نور وجود دارد. این حکم در تاریخ 20 فروردین 97 به نکیسا ابلاغ شده که حتی عکس الاغ حکم نیز روی سایت این دانشگاه وجود دارد.

از سوی دیگر قبل از نیما نکیسا رحمان رضایی در تاریخ 95/12/8 به عنوان رئیس انجمن فوتبال دانشگاه پیام نور انتخاب شده است که حکم وی توسط دکتر نجفی برزگر صادر شده است. سوال اینجا است که دانشگاه پیام نور چگونه در رزومه ارسالی به گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران قید کرده نکیسا از سال 93 تا امروز مسئول انجمن فوتبال این دانشگاه بوده است؟ آیا ارسال چنین نامه ای که مستنداتش چیز دیگری نشان می‌دهد قانونی است؟ به طور مثال مدیریت انجمن فوتبال دانشگاه پیام نور از سال 93-94 در اختیار شخصی با نام غزوان بوده است، در سال 94-95 و 96-97 مدیریت این انجمن در اختیار رحمان رضایی بوده که اتفاقا وی هم به عنوان سرمربی این دانشگاه فعالیت می‌کرده و نکیسا تنها در سال 97 مدیریت این انجمن را عهده دار شده است. پس چگونه در این نامه عنوان شده نکیسا از سال 93 مدیر انجمن فوتبال دانشگاه بوده است؟ ضمن آنکه در نامه ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال به اداره کل ورزش و جوانان آمده تمامی افرادی که خواستار حضور در انتخابات هستند باید مدارک معتبر و همچنین احکام مدیریت خود را به مراجع ذیصلاح ارائه کنند. این در حالی است که حکم سال 97 نکیسا در دانشگاه پیام نور روی سایت قرار گرفته و بقیه احکام وی که عنوان شده از سال 93 وی در آنجا فعالیت داشته موجود نیست.(تصویر نامه شکوری و حکم سال 97 نکیسا را در زیر ببنید).

سوال دیگر از مسئولان دانشگاه پیام نور و کسانی که نکیسا را تائید کرده اند این است که آیا مدیریت تیم فوتبال که به اصلاح خودمان همان سرپرستی است جزو کارنامه مدیریتی محسوب می‌شود؟! در بند دوم نامه ارسالی دانشگاه پیام نور به گل محمدی آمده که نکیسا به عنوان مدیر تیم دانشگاه پیام نور به مسابقات کره جنوبی معرفی شده است ولی آیا مدیریت تیم کارنامه مدیریت کلان در ورزش است؟ ضمن آنکه طبق اطلاعاتی که خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به دست آورده تیم دانشگاه پیام نور در آن سال اصلا موفق نشد راهی کره جنوبی شود!

در بند اول نامه فوق نیز اشاره شده که نیما نکیسا به عنوان سرمربی تیم فوتبال دانشگاه پیام نور در سال 93 موفق به کسب عنوان قهرمانی شده که احتساب سرمربیگری یک شخص در یک تیم دانشگاهی به عنوان سابقه مدیریت خودش باعث ایجاد سوال است. اگر اینگونه است تمامی سرمربیان لیگ برتری در فوتبال ایران می‌تواند خودشان را مدیر دانسته در تمامی انتخابات شرکت کنند زیرا این هم جزو سابقه مدیریتی محسوب می‌شود! (نامه دانشگاه پیام نور به اداره کل ورزش و جوانان را در زیر ببنید:

نامه فوق مربوط به سابقه مدیریتی نیما نکیسا توسط دانشگاه پیام نور ارائه شده که بدون شک آیتم‌های قانونی این نامه با درخواستی که فدراسیون فوتبال از اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات بدون هیچگونه حرف و حدیث ارسال کرده مغایرت دارد.ارسال رزومه توسط نصیرزاده که خودش نامزد فدراسیون کشتی است برای بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران آن هم در شرایطی که سرمربیگری و مدیریت انجمن کارنامه مدیریتی محسوب نمی‌شود در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به همین دلیل با رضا گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران تماس گرفت و در خصوص رزومه مدیریتی نیما نکیسا از وی سوال کرد. گل‌محمدی در این باره گفت:رزومه ارسالی افراد ممکن است 20 آیتم داشته باشد که ما بر اساس آیتم‌های ارائه شده افراد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در کمیته ای که تشکیل شده من، شکوری،طالقانی و کاشانی از وزارت ورزش و جوانان حضور داریم .

وی در پاسخ به این سوال که مثلا رزومه نیما نکیسا چگونه مورد قبول بوده چون وی در نامه ای که از دانشگاه پیام نور ارسال شده به عنوان مدیر انجمن فوتبال و سرمربی فعالیت کرده است گفت:دانشگاه پیام نور نامه‌ای را به اداره کل ارسال کرده که در آن رزومه نکیسا ذکر شده است.اعتقاد خود بنده این است که با توجه به حضور نکیسا در جام جهانی و اینکه وی دانشجوی دکترا است همین خودش یک رزومه محسوب می‌شود.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که آیا در قوانین فدراسیون فوتبال آمده بازیکنی که در جام جهانی حضور داشته و سوابق مدیریتی زیادی ندارد می‌تواند در انتخابات شرکت کند یا خیر گفت:نه. عرض من این است که اینها شامل قوانین فدراسیون نیست اما نظر رضا گل محمدی این است که حضور در جام جهانی، دانشجوی دکترا بودن و همچنین مدیریت تیم های پایه خودش رزومه است. ضمن آنکه این رزومه به علاوه مدارکی که دانشگاه پیام نور به ما ارائه کرده با هم در رزومه مدیریتی نکیسا محسوب شده است.فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده حتی مدیریت در بخش کوچک هم جزو رزومه محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، با مدارک منتشر شده به نظر می‌رسد مسئولان برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران باید روی رزومه افراد و استعلام آنها ورود کنند زیرا همانطور که در مطالب بالا عنوان شده در کارنامه مدیریتی یکی از کاندیداها مثل نکیسا سرمربیگری تیم فوتبال رزومه مدیریت محسوب شده یا در حالی که عنوان شده وی از سال 93 مدیر انجمن فوتبال دانشگاه پیام نور بوده اما شواهد نشان می دهد این اتفاق رخ نداده است.

در پایان نامه ارسالی گل‌محمدی به فدراسیون فوتبال برای هر چه سالم و بهتر برگزار شدن انتخابات را در زیر ببینید:

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 3 تیر 1398 ، کدخبر: 13980403000573 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین