پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
تاکید علیرضا دبیر بر اجرای کامل چرخه انتخابی و کاهش اختیارات سرمربیان تیم ملی برای انتخاب نفرات مورد نظرشان، این احتمال را بوجود آورده که شاید کشتی دستخوش برخی تغییرات شود.

شعار سال:تاکید علیرضا دبیر بر اجرای کامل چرخه انتخابی و کاهش اختیارات سرمربیان تیم ملی برای انتخاب نفرات مورد نظرشان، این احتمال را بوجود آورده که شاید کشتی دستخوش برخی تغییرات شود.

«چرخه انتخابی» کلید واژه این روزهای کشتی ایران است. موضوع ابتدا از سوی علیرضا دبیر در نشست خبری روز شنبه خود مطرح شد. دبیر در این نشست خبری گفت: از ۲ ماه قبل از اینکه به فدراسیون بیایم چرخه انتخابی را با دوستان مطرح کردیم.. از سوریان، کاوه و دیگران خواستیم بیایند نظرشان را بدهند اما با همه احترامی که برایشان قائلم تصمیم‌گیری در این‌باره را به انستیتو واگذار کردم. در این چرخه مشخص شده کسانی که مدال آور هستند از کجا وارد انتخابی شوند، کسانی که مدال یا سهمیه هم ندارند می‌دانند چکار باید انجام دهند. خود من در زمان کشتی‌گیری نه اینکه انتخابی نگیرم بلکه انتخابی را دور می‌زدم. می‌گفتم من در جام تختی کشتی می‌گیرم بعد می‌رفتم جام جهانی و بعد هم مسابقات جهانی. یا اینکه برخی‌ها انتخابی نمی‌گرفتند و نمی‌شد کار خاصی هم مقابلشان انجام داد. حسن یزدانی شهریور مسابقات جهانی بوده مگر می‌شود او را ۹ ماه رها کرد بعد بگوییم بیا کشتی بگیر. چرخه انتخابی باعث می‌شود ما کشتی‌گیران را تحت نظر داشته باشیم. در این چرخه هیچ کشتی‌گیری با یک برد ملی‌پوش نمی‌شود بلکه باید ۶ ماه در وضعیت مطلوب باشد.


انتخاب ملی‌پوشان بدون دخالت نظرات شخصی
درست 48 ساعت پس از این صحبت‌ها، علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی در جلسه‌ای با غلامرضا محمدی سرمربی تیم‌های ملی کشتی آزاد، نحوه اجرای این چرخه را برای او تشریح و بر اجرای کامل قانون بدون دخالت نظرات شخصی سرمربی تیم ملی در انتخاب ملی‌پوشان تاکید کرد و گفت: وظیفه سرمربیان تیم‌های ملی آماده‌‌سازی کشتی‌گیران است و این کشتی‌گیران هستند که باید با عملکردشان باعث انتخابشان طی روند مشخص و قانونی شوند.
موضع قاطع دبیر و تاکید وی بر این موضوع که اجازه نمی‌دهد نظرات شخصی در تعیین ملی‌پوشان دخیل شود با ناراحتی و قهر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از جلسه همراه بود که البته این اقدام ناراحتی شدید دبیر را نیز بدنبال داشت.


اختلاف نظر در جزئیات
در شرایطی که خبر قهر غلامرضا محمدی رسانه‌ای شده بود، او در گفت‌و‌گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی اظهار داشت: من قبلا هم اعلام کردم بنده به‌عنوان سرمربی تیم ملی، دبیر و سوریان رئیس‌و نایب‌رئیس‌فدراسیون و کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد همه دغدغه کشتی را داریم و معتقد به برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی هستیم.
وی در مورد جلسه برگزار شده در مورد بررسی چرخه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: این جلسات برگزار می‌شود تا مسئولان فدراسیون نظرات ما را جویا شوند و در آن شأن و جایگاه همه نیز حفظ می‌شود و نهایت و برآیند برگزاری این جلسات این است که به یک جمع‌بندی برسیم و سیاست‌های فدراسیون کشتی نیز پیاده شود تا همه چیز در مجموع به نفع کشتی کشور تمام شود.
محمدی ادامه داد: قطعا یک جاهایی اختلاف نظر در جزئیات طرح است و نیاز به جلسات متعدد و کار کارشناسی است و انشاء اله که این اتفاق به نحو احسن انجام شود و به نفع کشتی باشد چراکه چرخه انتخابی تیم ملی باعث ایجاد رقابت و انگیزه‌ها در کشتی‌گیران می‌شود.
محمدی در پایان خاطرنشان کرد:این جلسات نشست‌های کارشناسی است و قطعا اختلاف نظر وجود دارد اما همه باید در چارچوب فدراسیون کشتی حرکت کنیم و حرف ما هم همین است چراکه سربلندی کشتی کشور هدف همه ما است. در جلسه نیز با کلیات موضوع کاملا موافق بودیم اما در برخی از جزئیات اختلاف نظر بود که من نیز حرف‌های خود را زدم و جلسه به پایان رسید، اما به نظرم قطعا این طرح نیاز به کار کارشناسی و جلسات بیشتر دارد.


کشتی دستخوش تغییرات می‌شود؟
محمدی در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره داشت که باید بررسی‌های بیشتری درباره طرح جدید انتخابی تیم ملی صورت گیرد اما پس از آن با انتشار پستی در اینستاگرام تلویحا به این شرایط دشوار اشاره کرد. وی در بخشی از پست خود در اینستاگرام نوشت: «شب که می‌خوابی معلوم نیست فردا هستی یا نیستی. عجب روزگار غریبیست.»
تجربه گذشته نشان می‌دهد که شرایط محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی نیز نزدیک به غلام محمدی است. بنا که همواره بر تعیین نفرات دلخواه بر اساس معیارهای سرمربی تاکید داشته به احتمال فراوان به صفر رسیدن اختیاراتش برای انتخاب ملی‌پوشان رضایت نخواهد داد و این موضوع چالشی جدی برای ادامه همکاری میان وی و فدراسیون کشتی بوجود آورده است.
با توجه به تعویق یکساله المپیک و تاکید جدی دبیر بر اجرای کامل چرخه انتخابی و کاهش اختیارات سرمربیان تیم ملی برای انتخاب نفرات مورد نظرشان، باید منتظر ماند و دید در این شرایط بنا و محمدی حاضر به ادامه کار خواهند بود یا کشتی قبل از المپیک یک خانه تکانی اساسی خواهد داشت؟! خصوصا آنکه گفته می‌شود بنا در جلسات بررسی چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و این غیبت نیز بی‌معنا نیست.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه کیهان،تاریخ انتشار:16اردیبهشت1399،کد خبر:187592،kayhan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین