پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
راس ساعت 10 صبح امروز (چهارشنبه 26 تیرماه 1398)،هجدهمین انتخابات فدراسیون کشتی به منظور تعیین رئیس فدراسیون در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و به ریاست محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد. گزارش زیر با رویکردی تحلیلی قصد پیش نگری در خصوص نتایج این انتخابات را داشته و فاقد هرگونه جهت گیری تبلیغاتی و شایعات و تخریب های مرتبط با مهندسی انتخابات است.
شعار سال: راس ساعت 10 صبح امروز (چهارشنبه 26 تیرماه 1398)،هجدهمین انتخابات فدراسیون کشتی به منظور تعیین رئیس فدراسیون در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و به ریاست محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد. گزارش زیر با رویکردی تحلیلی قصد پیش نگری در خصوص نتایج این انتخابات را داشته و فاقد هرگونه جهت گیری تبلیغاتی و شایعات و تخریب های مرتبط با مهندسی انتخابات است.

با روسای قبلی فدراسیون کشتی کشور ، آشنا بشین :

اولین رئیس فدراسیون کشتی پس از انقلاب محمدعلی صنعت‌کاران بود. پس از او روند انتخاب روسای فدراسیون‌ها از شورایی به انتصابی تغییر یافت. دکتر محمد خرمی دومین رئیس فدراسیون کشتی بود که این بار توسط مصطفی داوودی رئیس سازمان تربیت‌ بدنی منصوب شد.

 خرمی سال 1362 جای خود را به امیر شیرگیری داد. حضور او هم در فدراسیون دوام چندانی نداشت تا اینکه سلطانعلی ترخاق جانشین او شد. عمر ریاست ترخاق هم چندان طولانی نبود و به دنبال او به ترتیب مرادعلی شیرانی، جواد رفوگر، ناصر میرواحدی و عباس نکویه در مدتی حدود شش سال به‌ صورت انتصابی و با حکم سرپرست وقت سازمان تربیت‌ بدنی، حضور در فدراسیون کشتی را تجربه کردند. تمام شکست‌های مدیران پیشین فدراسیون کشتی با روی کار آمدن اکبر ترکان وزیر سابق دفاع و راه و ترابری به پایان رسید. ترکان عملکرد خوبی در فدراسیون کشتی از خود به‌ جای گذاشت. البته این موضوع را هم نباید فراموش کنیم که جنگ تحمیلی به پایان رسیده بود و کشور به سمت بازسازی حرکت می‌کرد. ورزش کشور نیز از این قاعده مستثنی نبود.
با استعفای ترکان از فدراسیون کشتی نوبت به پرویز سیروس‌پور رسید. اما دوره این مدیر هم چندان به طول نینجامید تا امیررضا خادم در رای‌گیری انتخابات به‌ عنوان جوان‌ترین رئیس وارد فدراسیون کشتی شد. او در حالی‌ که می‌رفت تا تجربه را هم چاشنی انگیزه و جوانی خود کند، در یک بازی سیاسی از سوی مهرعلیزاده مجبور به کناره‌گیری شد تا بار دیگر محمدرضا طالقانی به فدراسیون بازگردد؛ اما این بار با یک درجه ارتقا و به‌ عنوان رئیس فدراسیون کشتی. طالقانی سال 85 از ریاست فدراسیون کشتی کنار رفت تا محمدرضا یزدانی خرم که توانسته بود والیبال ایران را متحول کند رئیس فدراسیون کشتی شود. یزدانی خرم تا سال 90 ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده داشت.
بعد از جدایی یزدانی خرم از فدراسیون کشتی در سال 90 حجت‌الله خطیب سرپرست این فدراسیون شد. خطیب تا سال 92 در این فدراسیون ماند و سپس در سال 92 جای خود را به رسول خادم داد. دوران رسول خادم شاید یکی از پرفراز و نشیب‌ترین دوره‌های کشتی ایران است. خادم که خود از خانواده کشتی است به خاطر آنچه فراهم نبودن شرایط برای ادامه کار عنوان می‌کرد از سمتش استعفا کرد. هرچند ماجرای عدم رویارویی کشتی‌گیران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی هم یکی از دلایل خادم برای استعفا بود. بنی تمیم و نعمتی نیز بعد از خادم هر کدام به مدت شش ماه سرپرست فدراسیون کشتی شدند.


انتظار نه ماهه در فدراسیون- ان شاالله که کوه موش نزاد :

تقریبا 9 ماه از کناره گیری و استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی می گذرد،ورای تحلیل علل این کناره گیری، نابسامانی های بوجود آمده و شوک های وارده بر فدراسیون، قابلیت بحث فراوان دارد.بعد از استعفای خادم از ریاست فدراسیون در سال گذشته، کشتی ایران با سرپرست اداره شد. وزارت ورزش و جوانان ابتدا حمید بنی تمیم را به‌ عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد. با پایان یافتن مدت‌زمان ماموریت بنی تمیم در فدراسیون کشتی بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران در مجلس، به‌ عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد.
انتظار بر این است که بعد از نه ماه کش و قوس‌های فراوان و اما و اگرهای بوجود آمده در کشتی کشور، برگزاری مجمع انتخاباتی امروز فدراسیون ، بتواند فرد مناسبی را برای مدیریت چهار ساله کشتی کشور تعیین کند. نامزدهایی که وجه مشترک کارنامه و رزومه‌ حرفه ای آنها، داشتن مدال جهانی ، المپیک و یا مدال آسیایی بوده و نقطه ضعف تعداد زیادی از آنها،فقدان سوابق اجرایی ورزشی و یا سوابق فدراسیون داری است.
در حال حاضر،فدراسیون توسط محمد اسد مسجدی(سرپرست دبیری فدراسیون و دبیر مجمع انتخاباتی کشتی) ، اداره می شود.



کیا اومدن- کیا نیومدن (تا اینجای کار 7=14 - 21) :

طبق آمار ارایه شده، 21 نفر برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی ثبت نام کردند. چهره‌های شاخصی همانند علیرضا حیدری، امیررضا خادم، عباس جدیدی، علیرضا دبیر ، مجید خدایی ، سید هادی حسینی، محمد رضا توپچی و عیسی عابدی و ... نیز حضور داشتند. نکته جالب اینکه دو معاون وزیر وزارت ورزش و جوانان یعنی امیررضا خادم و سید هادی حسینی ، هیچ کدام برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی احراز و تائید صلاحیت  نشدند. هر دو این عزیزان ، سابقه حضور در مجلس را هم دارند. علیرضا دبیر و عباس جدیدی هر دو قهرمان نامی کشتی و هر دو عضو سابق شورای شهر تهران. صلاحیت هر دو نفر ، دو سال پیش برای انتخابات شورای شهر تهران احراز شد و حالا دو سال بعد، بدون فعالیت در پست دولتی برای انتخابات ریاست فدراسیون کشتی احراز صلاحیت نمی‌شوند!(دبیر دو روز پیش وارد شد).

از این تعداد، تنها شش کاندیدا توسط مراجع ذی‌صلاح برای حضور در انتخابات تایید نهایی شدند(سید اصغر آزوره، جاسم امیری، حمید بنی تمیم، علی اکبر جیره سرایی بازار کرد، محمدرضا صالحی و عبدالمهدی نصیرزاده). از طرف دیگر،تقریبا دو روز قبل از انتخابات،نام علیرضا دبیر نیز به جمع تائید صلاحیت شدگان، اضافه شد.

شمارش معکوس دقایق، تا برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون در حالی رو به پایان است که از احتمال تجدید نظر در مورد صلاحیت دو کاندیدای اصلی دیگر ، یعنی امیررضا خادم و عباس جدیدی ، خبری دریافت نشده است.

لازم بذکر است که از بین ۳۱ استان تنها استان کهکیلیویه و بویراحمد بدلیل اینکه با سرپرست اداره می‌شود نماینده‌ای در مجمع نخواهد داشت اما روسای ۳۰ هیات استانی جواز حضور در مجمع و ارایه آرا دارند. همچنین ۱۷ رای دیگر نیز از سوی نمایندگان داوران، ورزشکاران، مربیان و … خواهند بود که با این اوصاف، تعداد کل آرا به ۴۷ عدد خواهد رسید.

در مورد نامزدهای هفتگانه، چی می گن ؟

برخی از منابع آگاه معتقدند که 1-2 نفر از نامزدهای هفتگانه فدراسیون ،ممکن است استعفا داده و یا به نفع دیگری کنار بروند. به تحلیل آنها ، رقابت اصلی انتخابات بین حمید بنی تمیم (شانس اول) و علیرضا دبیر برقرار است(هرچند هر هفت نفر این عزیزان را می توان از شایستگان حوزه ورزش کشور و بشکل خاص، رشته کشتی محسوب نمود).

***سید اصغر آزوره : برخی از صاحب نظران ، شانس برنده شدن امیرسرتیپ سیداصغر آزوره ، جانشین ریاست تربیت بدنی نیروهای مسلح را پائین می بینند. شخصیت فردی، جایگاه سازمانی و توسعه گرا بودن این نامزد، از نقاط قوت وی محسوب می شود(مدارج قهرمانی، داوری و مربیگری کشتی را طی کرده، تحصیلات مرتبط با ورزش هم دارد). اما در مقابل، نظامی بودن وی و محدودیت های مرتبط با آن ، بشدت می تواند روی نتایج انتخابات و عدم گرایش رای دهندگان، تاثیر داشته باشد.

با وجود آرزوی توفیق برای این امیر عزیر، بنظر می رسد، در انتخابات امروز با اقبال چندانی مواجه نگردد.


***جاسم امیری: فرنگی کار جوان و خوشنام کشور که در سن 19 سالگی بدلیل آسیب دیدگی مجبور به ترک کشتی شد و مجددا در سال 89 و بعد از سه سال دوری از کشتی، به میدان بازگشت. در رزومه حرفه ای وی، نکاتی همانند اخلاقی ترین ورزشکار سال 85 ،کارشناس تربیت بدنی دانشگاه تهران و حتی فرد مشتاق به ادامه تحصیل، به چشم می خورد.

برخی از صاحب نظران، جوان بودن و کمبود سوابق مدیریتی در ورزش کشتی را ،عامل عدم رویکرد مجمع به این ورزشکار خوش استعداد و قابل تحسین کشورمان می دانند.


***حمید بنی تمیم: شاید بنوعی بتوان بنی تمیم را شانس اول این انتخابات دانست. حمید بنی تمیم شش ماه سرپرست فدراسیون کشتی بوده و چند سالی هم در کنار رسول خادم به عنوان دبیر و نایب رئیس فدراسیون فعالیت کرده و می‌توان او را یار نزدیک رسول خادم قلمداد کرد. این در حالی است که مابقی رقبا، تجربه مدیریتی به مراتب کمتری در عرصه فدراسیون داری کشتی داشته‌ و یا فاقد هرگونه تجربه حرفه ای در این خصوص بوده اند.


***علی اکبر جیره سرایی بازار کرد: برخی از منتقدین با توجه به شرایط کشتی کشور ، سبک رفتاری و ارتباطی علی اکبر جیره سرایی را مناسب ریاست فدراسیون نمی دانند. ورای این امر، منتقدین کمبود تجارب اجرایی وی را مهمترین عامل بازدارنده برای رسیدن به این پست، فرض می کنند. ناگفته نماند که این انتقادات به هیچ وجه نمی توانند از شایستگی های جیره سرایی، کم کنند.


***علیرضا دبیر: در خصوص دبیر می گویند که با ورودش باعث برهم خوردن معادلات انتخاباتی شده است. در واقع ، ورود دبیر، تا اندازه ای کار بنی تمیم را جهت اخذ راحت کرسی دبیری، سخت کرده است. برخی از صاحب نظران کشتی، این تغییر معادلات را به فال نیک گرفته و حتی معتقدند که شاهد بوجود آمدن رقابتی فشرده تر و حرفه ای خواهیم بود.

ورود دبیر با تبلیغات رسانه ای نسبتا زیاد و مصاحبه های تائیدی برخی از دوستان کشتی گیر و مربی یان این رشته همراه بود. اتفاقی که به اعتقاد برخی از کارشناسان، می تواند اثر معکوس بر انتخاب وی بگذارد. این در حالی است که برخی از صاحب نظران معتقدند که اهالی کشتی، دبیر را بیشتر از جنس سیاست می شناسند تا کشتی.

ورود دیرهنگام دبیر به انتخابات، شایعات دیگری را نیز دامن زده و شایعه تحریم انتخابات از سوی برخی کاندیداها مطرح شده است. شنیده شده که برخی از کاندیداها در اعتراض به ورود دیرهنگام دبیر به انتخابات قصد کناره‌گیری یا تحریم انتخابات را دارند. هرچند تاکنون خبر خاصی حاصل نشده و همه چیز در همان حد حرف و حدیث باقی مانده، اما با این حال نشان می‌دهد مجمع امروز هم نمی‌تواند خیلی بی‌حرف و حدیث باشد.


***محمدرضا صالحی: شاید بتوان محمدرضا صالحی را کم حاشیه ترین نامزد انتخابات ریاست فدراسیون کشتی کشور نامید.ورودی بی صدا و آغازی بدور از جنجال. اما بنظر می رسد که رعایت این چارچوب ها نیز نتواند کمک کار وی در اخذ آرای لازم برای ریاست فدراسیون کشتی کشور باشد.

***عبدالمهدی نصیرزاده :عبدالمهدی نصیرزاده مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور ، در مصاحبه های انجام داده ، خود را یکی از شانس های مسلم کسب آرای اکثریت اعضای مجمع کشتی می داند. ورود ایشان به میدان رقابت ریاست فدراسیون کشتی نیز با هجمه نسبتا خوب رسانه ای و بهره گیری از حمایت های برخی از پیشکسوتان علمی و قهرمانی کشتی همراه بود. نصیرزاده پشتوانه ای خوبی در بخش آکادمیک ورزش و کمیته بین المللی مربیان فدراسیون کشتی داشته و تلاش می کند تا با جلب نظر برخی فعالان سیاسی و چهره هایی مانند سیدحسن خمینی، پا در این رقابت ها بگذارد.

برخی از کارشناسان، همین رویکرد نصیرزاده را عاملی برای عدم اقبال مجمع به وی و رای نیاوردن احتمالی او می دانند.


جمع بندی کلی:
در نوعی جمع بندی کلی می توان گفت که در این هفت ضلعی انتخاباتی ، شاهد ایجاد نوعی جریان قطبی شده می باشیم. یک طرف کسانی که در این سال ها با رسول خادم همکاری کرده بودند یا هم اکنون با وی ارتباط نزدیکی دارند و طرف دیگر هم کسانی که به صورت مستقل و با شعار اصلاحات و تغییرات در مخالفت با رسول خادم وارد انتخابات شدند.

در دسته اول می توان نفراتی همچون امیر خادم، مجید خدایی، حمید بنی تمیم و حتی علیرضا حیدری را جا داد.در مقابل نیز علیرضا دبیر، عبدالمهدی نصیرزاده و عباس جدیدی در مخالفت با وضعیت فعلی وارد می شوند. شاید این دو جریان قطبی شده، در نهایت به دو کاندیداهای اصلی برای حضور در انتخابات رضایت دهند. دو نامزدی که احتمالا حمید بنی تمیم و علیرضا دبیر هستند. از طرف دیگر با تحلیل آرای کناره گیری بنی تمیم از سرپرستی فدراسیون(11 رای مخالف، 12 رای موافق و 2 رای باطله)، بنظر می رسد که امروز، اقبال خوبی منتظر بنی تمیم نخواهد بود.


اختصاصی پایگاه خبری- تحلیلی شعار سال ، برگرفته از منابع مختلف

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
2
لحظه به لحظه انتخابات فدراسیون کشتی :
مجمع انتخاباتی که از ساعت 10 صبح امروز طبق برنامه آغاز شد، با بی نظمی عجیبی در سالن آکادمی ملی المپیک همراه بود. خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران دقایق زیادی را پشت در ماندند و اجازه ورود آنها بعد از حدود 30 دقیقه صادر شد. همین باعث شد تا رسانه ها نتوانند نیم ساعت ابتدایی مجمع را پوشش دهند.
*** محمدرضا داورزنی به عنوان رییس مجمع و کیکاووس سعیدی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و بهروز نعمتی به عنوان سرپرست فدراسیون در مجمع حضور داشتند.

*** گزارش لحظه به لحظه انتخابات فدراسیون را در ادامه می خوانید:

* خبرنگاران در هنگام صحبت های سید اصغر آزوره در مجمع حاضر نبودند.
* جاسم امیری پشت تربیون قرار گرفت و با اسلایدهایی که در ال سی دی نشان می داد، برنامه های خود را ارائه کرد. او اعلام کرد با هماهنگی جیره سرایی، دیگر کاندیدای فدراسیون 5 دقیقه از وقت او را هم گرفته و بیشتر صحبت می کند.
* اسبقیان بعد از ورود خبرنگاران و شلوغی عجیب سالن آکادمی از این بابت تذکر داد.
* حسن یزدانی و محمدعلی گرایی به عنوان نماینده ورزشکاران و غلامرضا محمدی به عنوان نماینده مربیان در مجمع حاضر هستند.
پاسخ ها
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
جالب بود. رسانه خبری تحلیلی رفته و خواننده خبر رویدادی را به خبر تحلیلی اضافه کرده.
به این می گن، ارتباطات مردمی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
0
ورزش سه داره ، لحظه به لحظه این خبر رو منعکس می کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
0
1
از نویسنده این گزارش شما باید تشکر خاص کنم. کاملا درست پیش بینی کرده بودند.
1-2 نفر انصراف می دهند. در مجمع ، اقای امیری و جیره سرایی انصرلف دادند.
علی اصغر ازوره، رای چندانی ندارد. دقیقا 2 رای داشتند.
رقابت بین بنی تمیم و دبیر است. دبیر 18 رای و بنی تمیم 11 رای آوردند.
نصیرزاده هم 12 رای آورد.
در واقع 43 رای از 47 رای قابل ارایه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین