پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
پس از چندین ماه بلاتکلیفی بالاخره انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری تعیین تکلیف شد اما در یک اقدام عجیب به یک‌باره وزارت ورزش اعلام کرد انتخابات به صورت الکترونیکی است.
شعارسال: انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری پس از چند ماه بلاتکلیفی بالاخره تعیین تکلیف شد و قرار است روز یکشنبه ۱۶ تیر انتخابات این فدراسیون برگزار شود. در ابتدا قرار بود انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در هتل المپیک برگزار شود، اما به یک‌باره امروز خبری روی خروجی سایت فدراسیون وزنه‌برداری آمد که باعث تعجب همگان شد. محل برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری به هتل آکادمی المپیک انتقال یافت و انتخابات هم قرار است به صورت الکترونیکی برگزار شود.

اتفاقی که تاکنون در برگزاری انتخابات یک فدراسیون ورزشی بی‌سابقه بوده است و برای نخستین بار قرار است انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری به صورت الکترونیکی برگزار شود. حالا سؤال اصلی این است که چطور وزارت ورزش و جوانان به یک‌باره این تصمیم را گرفته‌ است و آیا سلامت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است؟ انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری از چند ماه پیش با حواشی زیادی روبه‌رو بوده است و شائبه مهندسی بودن این انتخابات بارها مطرح شده است و حالا در آستانه این انتخابات که از اهمیت زیادی برخوردار است وزارت ورزش به یک باره چنین تصمیمی می‌گیرد.

دبیر مجمع برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در گفتگو با آنا درباره انتخابات فدراسیون به صورت الکترونیکی گفت: با توجه به ترمیم و بازسازی سالن ابولقاسم فارسی در آکادمی المپیک و به‌روز شدن این سالن به تجهیزات پیشرفته قرار شد انتخابات در این سالن برگزار شود که به نوعی افتتاحیه این سالن هم هست. اما در مورد انتخابات الکترونیکی فدراسیون وزنه‌برداری، آن چیزی که به ما اعلام کردند ما هم اطلاع رسانی کردیم و در مورد جزییات آن هیچ اطلاعی ندارم.

بیرانوند با بیان اینکه تنها به عنوان مجری، وظیفه‌اش برگزاری انتخابات است، اظهار کرد: من دبیر مجمع فدراسیون وزنه‌برداری هستم و همه ما وظیفه داریم در سلامت کامل انتخابات را به نحو احسن برگزار کنیم. من نه عضو مجمع فدراسیون وزنه‌برداری هستم و نه می‌توانم اظهار نظر کنم، تنها آن چیزی که از وزارت ورزش و جوانان به ما ابلاغ می‌شود ما اجرا خواهیم کرد.

حالا این سؤال مطرح می‌شود که چطور وزارت ورزش و جوانان در این شرایط حساس اقدام به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی دارد. در خردادماه امسال دو مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان و بیماری‌های خاص برگزار شد که مانند همه انتخابات، افراد مجمع پای صندوق رأی می‌رفتند و به صورت مکتوب روی کاغذ نام نامزد موردنظر را می‌نوشتند و در صندوق می‌انداختند. پس از انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، انتخابات کشتی هم پس از ۹ ماه بلاتکلیفی در روز ۲۶ تیر برگزار می‌شود و سؤال اصلی این است که انتخابات این فدراسیون هم آیا به صورت الکترونیکی خواهد بود یا خیر؟!

به هر روی به نظر می‌رسد این اقدام وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری به صورت الکترونیکی که تاکنون سابقه نداشته است عجولانه بوده است و با توجه به اینکه این سیستم پیش از این مورد سنجش و ارزیابی قرار نگرفته است بنابراین ممکن است با اتفاقات و حواشی زیادی همراه باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 ، کدخبر: 401842 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین