پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۹۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
حاصل ماه ها تمرین و اردونشینی برای وزنه‌برداران نوجوان در سال ۲۰۱۹ بازگشت به خانه بوده بدون که اینکه حضور در تخته مسابقات آسیایی و جهانی را تجربه کنند.
شعار سال: حاصل ماه ها تمرین و اردونشینی برای وزنه‌برداران نوجوان در سال ۲۰۱۹ بازگشت به خانه بوده بدون که اینکه حضور در تخته مسابقات آسیایی و جهانی را تجربه کنند.

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان در سال ۲۰۱۹ دو رویداد مهم را از دست داد که دلیل اصلی آن هم مربوط به مسائل مالی بود تا حاصل ماه‌ها تمرین و ماندن در اردو خانه‌نشینی باشد. نوجوانان ابتدا در ماه مارس ۲۰۱۹ مسابقات قهرمانی جهان را در لاس وگاس آمریکا از دست دادند که آن زمان هم دلیل اصلی مسائل مالی عنوان شد و اینکه ایران مطمئن نبود با وجود هزینه‌ای که برای گرفتن ویزا می‌کند موفق به اخذ ویزا می‌شود یا خیر. در نهایت تیم نوجوانان مسابقات جهانی را از دست داد و وزنه برداران پس از ماه‌ها حضور در اردو مجبور شدند به خانه برگردند.

 اکنون دوباره این اتفاق برای آنها افتاد آن هم در فاصله زمانی ۶ روز مانده تا آغاز مسابقات آسیایی. در حالی که وزنه‌برداران از ماه‌ها پیش در اردو بودند اما اکنون متوجه شدند اعزام به کره‌شمالی لغو شده و باز هم دوباره به جای مسابقات باید خانه برگردند. نکته قابل توجه این است که تقویم مسابقات بین‌المللی از مدت‌ها قبل مشخص بوده است و فدراسیون اطلاع داشته که وزنه‌برداران هر رده‌سنی چه مسابقاتی را پیش‌رو دارند و میزبان مسابقات نیز کدام کشورها هستند، بنابراین بهتر بود از ابتدا فکری به حال اعزام می‌شد تا نوجوانان این چنین سر خورده نشوند به طوری که حتی شنیده شد تعدادی از آنها با چشمانی گریان راهی خانه‌هایشان شدند.

 البته جوانان هم قهرمانی آسیا را از دست دادند اما حداقل آنها به قهرمانی جهان اعزام شدند اما نوجوانان امسال هر دو مسابقه مهم خود را از دست دادند.

 دختران هم قراربود به این مسابقات بروند و حتی یکی از دلایلی که در مورد اعزام نکردن الناز باجلانی به مسابقات بزرگسالان جهان عنوان شد این بود که او دارد برای قهرمانی نوجوانان آسیا آماده می‌شود و بهتر است در دو مسابقه سنگین متوالی شرکت نکند اما باجلانی نه به بزرگسالان جهان اعزام شد و نه راهی قهرمانی آسیا شد.  

 بحثی که به باید به آن توجه شود این است که تا چه زمانی اعزام های رده پایه قرار است به دلیل مسائل مالی لغو شود. همین الان که به تقویم فدراسیون جهانی نگاهی بیندازیم، مشخص است مسابقات نوجوانان جهان هم سال آینده در پرو برگزار می شود که آن هم هزینه زیادی برای ایران خواهد داشت و حتی ممکن است نسبت به امسال سنگین تر هم شود و آیا باز هم قرار است اعزام کنسل شود؟ میزبان مسابقات جوانان جهان هم با انصراف مصر مشخص نیست کدام کشور باشد و اگر بر فرض مثال آمریکا میزبانی را قبول کند  جوانان هم در سال ۲۰۲۰ اعزامی نخواهند داشت؟

یکی از مسائلی که در فدراسیون قبل از علی مرادی شاهد بودیم اعزام نشدن رده های پایه به مسابقات مهم بودند و در چهار سال گذشته حداقل یک یاز دلخوشی های اهالی وزنه‌برداری این بود که اعزام ها انجام می‌شود اما کم کم این نگرانی برای اهالی وزنه‌برداری به ویژه وزنه‌برداران پایه به وجود آمده که نکند لغو اعزام ها همچنان ادامه داشته باشد و مسابقات مهم برای رده پایه یکی پس از دیگری از دست برود.

بالا  رفتن قیمت ارز و مشکلات مالی بر کسی پوشیده نیست اما وزارت ورزش هم قبلا آب پاکی را روی دست فدراسیون ها ریخت و عنوان کرد که متکی به بودجه دولتی نباشند و خودشان هم دنبال اسپانسر باشند. بارها در مورد همه فدراسیون ها گفته شده یکی از وظایف فدراسیون این است که بتواند از اسپانسر استفاده کند و با شرایط اقتصادی فعلی  به نظر می رسد فدراسیون بجای پاک کردن صورت مسئله و لغو اعزام ها که ساده ترین راه حل است، جدی‌تر به  مسئله استفاده از اسپانسرها ورود کنند. در تمامی مجامع انتخاباتی یکی از شعارهای کاندیداها آوردن حامیان مالی بوده است و این انتظار هست حداقل به شعار خود جامعه عمل بپوشانند تا این چنین انگیزه های ورزشکاران آن هم در رده مهمی چون نوجوانان و جوانان از بین نرود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 22 مهر 1398، کدخبر: 98072116053 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
این همه استعداد وقتی نتوانه و مسیر و برای ادامه نبینه معلومه که درخواست پناهندگی میده یا مهاجرت میکنه بعدم میشینیم یه مقاله شکوه آمیز و پرگلایه تنظیم میکنیم که چرا جوانان ما دارن از مملکت میرن
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
باید برای حال و روز این فدراسیون های ورزشی افسوس خورد با این شکل مدیریتشون البته که وقتی با لابی میان داخل فدراسیون ها بیشتر از این هم انتظار نمیره اتفاق بیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین