پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری گفت: افولی که رستمی داشته به این خاطر است که او سنش بالا رفته و دیگر در شرایط بدنی ایده‌آل نیست و باید با پشتوانه‌سازی چند وزنه‌بردار را برای المپیک توکیو آماده می‌کردیم.

شعارسال: سجاد انوشیروانی، ملی‌پوش و سرمربی سابق تیم وزنه‌ برداری، درخصوص وضعیت این رشته و عملکرد کیانوش رستمی در مسابقات قهرمانی جهان صحبت کرد.

انوشیروانی با اشاره به وضعیت نابسامان وزنه برداری اظهار داشت: قطعا به دنبال رسیدن به همین شرایط بودیم و امروز هر نتیجه‌ای را که به دست آوردیم نباید گله‌مند باشیم! سال‌ها در کنار رستمی در اردوها حضور داشتم ولی زمانی که تصمیم گرفت نوع تمریناتش را تغییر دهد با او مخالفت کردم و به همین خاطر از تیم ملی بیرون آمدم اما فدراسیون از کیانوش حمایت کرد. الان که این وزنه‌بردار هر سه حرکت خود را اوت می‌کند، نتیجه حمایتی است که فدراسیون از او داشته است.

وی در ادامه افزود: امروز کسانی که این شرایط را خواستند باید جواب بدهند. ایوب موسوی باید برای مدال طلا و نقره رقابت می‌کرد ولی به مدال برنز بسنده کرد. ایوب میری در این مسابقات مدال برنز ارزشمندی به دست آورد هرچند که وزنش المپیکی نیست. کیانوش در وزن المپیکی ما این نتیجه را به دست آورد و این موضوع نشان می‌دهد که رستمی نباید این تغییر وزن را می‌داشت یا حداقل اگر می‌خواست تغییر وزن بدهد از امسال باید استارت می‌زد.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: از سال 2015 به بعد وزنه‌برداری ما مریض شده و اگر یک فلش بک به گذشته بزنیم از سال 2010 استعدادهای بسیار خوبی داشتیم که نتوانستیم از آنها به درستی استفاده کنیم. این مشکل به خاطر عدم مدیریت صحیح است و اینکه همیشه به وزنه‌برداران به شکل یک ابزار نگاه کردیم. ما از چند سال قبل باید برای المپیک 2020 برنامه‌ریزی می‌کردیم. افتی که رستمی داشته به این خاطر است که او سنش بالا رفته و دیگر در شرایط بدنی ایده‌آل نیست و باید با پشتوانه‌سازی چند وزنه‌بردار را برای المپیک توکیو آماده می‌کردیم. سوال مهم اینجاست که آیا در یک دهه گذشته توانسته‌ایم بعد از ظهور یک نسل طلایی، جایگزین‌های مناسبی پیدا کنیم؟!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مطمئنا با شرایطی که پیش آمده در آینده نزدیک یک خلا بزرگ‌تر در وزنه‌برداری ما ایجاد خواهد شد. رشته‌ای که همیشه امید اول برای کسب مدال بود حالا شرایط مساعدی ندارد. کار برای وزنه‌بردرای سخت است که با دو سهمیه بتواند مدال‌های گذشته را تکرار کند. به طور مثال در سنگین وزن با حضور وزنه‌برداری مثل لاشا تالاخادزه فعلا نمی‌توانیم فکر مدال طلا را کنیم. در حال حاضر کشورها از سالیان پیش شروع به پشتوانه‌سازی کردند و با برنامه کار می‌کنند. زنگ خطر بیخ گوش وزنه‌برداری است. جوان‌های مستعد و خوبی داریم ولی شرایط مناسب را برای آنها فراهم نکردیم.

ملی‌پوش اسبق تیم ملی اظهار داشت: آرزوی موفقیت دارم برای دیگر نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی جهان و خسته نباشید می‌گویم به کادرفنی که قطعا زحمات زیادی را برای تیم کشیده‌اند. وزنه‌برداران برای رسیدن به موفقیت زیاد تلاش می‌کنند و حیف است که زحمات آنها به نتیجه نرسد. وقتی یک وزنه‌بردار حرکت خود را اوت می‌کند قطعا همه جامعه وزنه‌برداری از این موضوع ناراحت می‌شوند و امیدوارم شرایط در ادامه برای وزنه‌برداران ما بهتر شود و بتوانند بازهم پرچم مقدس ایران اسلامی را در میادین مختلف به اهتزاز درآورند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 3مهر1398 ، کدخبر: 902632: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین