پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۳۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با سفر به بغداد پایتخت عراق با چندتن از مقامات عراقی دیدار و گفت و گو کرد.
شعارسال: سفر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به بغداد برای تکمیل توافقات پولی و بانکی انجام شده در جریان سفرهای حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به تهران صورت گرفته است.

همتی روز یکشنبه وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، و وزیر دارایی و نیز همتای عراقی خود دیدار و گفت و گو کرد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران 16 اسفندماه گذشته و پیش از سفر رسمی روحانی به بغداد (20- 22 اسفندماه 97)نیز برای مذاکره با مقامات عراقی وارد بغداد پایتخت این کشور شد و طی دو روز اقامت در پایتخت عراق علاوه بر مذاکره با مسوولان پولی و اقتصادی عراق و دیدار با فعالان اقتصادی دو کشور، همچنین با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

رئیس کل بانک مرکزی پس مذاکرات طولانی با همتای عراقی خود از توافق دو کشور روی اصول اساسی فعالیت های بانکی و نحوه ارتباط بانکی خبر داد.

همتی گفت: در خصوص نحوه پرداخت بدهی های دولت عراق و همچنین نحوه فعالیت شرکت های صادرکننده بخش خصوصی دو کشور و نحوه نقل و انتقال پول آنها بحث کردیم و توافقاتی خوبی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده، روابط پولی و بانکی ما و عراق در قالب یورو و دینار خواهد بود، بنابر این بانک مرکزی ایران هم حساب دیناری در عراق خواهد داشت و هم یورویی و تعاملات بانکی را از طریق بانک های عراقی انجام می دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: توافقی که بین دو کشور امضا شده سبب می شود ارتباط خوبی بین بانک های ایرانی مستقر در عراق با بانک های عراقی برقرار شده و امکان این که بانک های عراقی هم بتوانند در ایران شعبه بزنند وجود دارد.

همتی گفت: بر پایه توافقنامه ای که در این سفر میان بانک های مرکزی دو کشور امضا شده است، فعالیت های بانکی میان ایران و عراق ان شاالله در سطح بسیار بالاتری از وضعیت کنونی توسعه خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر این اساس موانع پرداخت بدهی های طرف عراقی مربوط به صادرات گاز و برق به این کشور بر طرف شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 348502 ، www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
به جایی رسیدیم به عراق هم باید باج بدیم که اقتصادمون از بین نره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین