پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
از فردا چهارم اردیبهشت نمایشگاه کتاب در مصلای تهران برگزار می‌شود و همزمان خیابان‌ها و بزرگراه‌ها‌ی اطراف را متاثر از ترافیک شدید خود می‌کند.

شعار سال: برگزاری نمایشگاه‌های پرطرفدار سال‌هاست تهران را با مشکل روبه‌رو کرده و با وجود تاسیسات نمایشگاهی در شهر آفتاب، هنوز بسیاری با آن کنار نیامده‌اند. از فردا تا 14 اردیبهشت در بزرگراه‌های رسالت، مدرس و خیابان‌های بهشتی، مطهری و معابر اطرافش ترافیک گسترده‌ای شکل می‌گیرد. در چنین شرایطی امسال تصمیم گرفته شده ایده نمایشگاه کتاب بدون خودرو اجرا شود.

مصلای تهران به لحاظ قرار گرفتن در بافت مرکزی شهر در منطقه7، دارای دو ایستگاه مترو و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی متعدد است و این مهم می‌تواند ایده نمایشگاه بدون خودرو را به اجرایی شدن نزدیک کند. این ایده در شرایطی مطرح شده که شهردار پایتخت هر سه‌شنبه بدون خودرو در شهر تردد می‌کند و بسیاری از مسئولان و مردم با دوچرخه‌های اشتراکی به وی پیوسته‌اند.

تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب بدون خودرو
تمهیدات حمل‌ونقلی برگزاری نمایشگاه کتاب را تشریح کرد. محسن پورسیدآقایی درباره تمهیدات معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری تهران برای پوشش حمل‌ونقل نمایشگاه کتاب که از روز چهارم اردیبهشت کار خود را در مصلای تهران آغاز می‌کند، با بیان اینکه امسال براساس سیاستگذاری‌های اتخاذ شده مقرر شد که نمایشگاه کتاب باز هم در مصلای تهران برگزار شود، گفت: «اما امسال شعار نمایشگاه کتاب بدون خودرو را در دستور کار قرار دادیم.» او با بیان اینکه بر همین اساس همه مسئولان ذیربط تأکید داشتند که امسال هیچ خودرویی به غیر از تاکسی وارد نمایشگاه نشود، ادامه داد: «تمام پارکینگ‌های اطراف مصلی به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شده است و حتی برای ناشران نیز تمهیداتی درنظر گرفته شده است که آنها هم با حمل‌ونقل عمومی به نمایشگاه بیایند.»

پورسیدآقایی با بیان اینکه مترو دو خط در اطراف مصلی دارد که همشهریان می‌توانند از آن استفاده کنند، یادآور شد: «همچنین اتوبوس در میادین اصلی شهر مستقر است تا علاقه‌مندان را به نمایشگاه کتاب بیاورد.» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه قطعاً ارزیابی‌های ما از نمایشگاه امسال موجب می‌شود که سال آینده نیز سیاست‌های اجرایی درخصوص برگزاری یا عدم‌برگزاری نمایشگاه کتاب را در این محدوده اتخاذ کنیم، گفت: «امسال تدابیر برای کنترل ترافیک در این محدوده شدیدتر شده و حتی محدودیت‌هایی نیز برای ناشران درنظر گرفته شده است تا آنها هم از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. مردمی که با استفاده از حمل‌ونقل عمومی به نمایشگاه می‌آیند در داخل نمایشگاه با خودروهای سبک‌تر و برقی جابه‌جا می‌شوند. همچنین افرادی که کتاب خریده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به غرفه‌های باربری که داخل نمایشگاه است کتاب‌هایشان را به منازلشان پست کنند. تنها خودروهایی که می‌توانند وارد مصلی شوند تاکسی ها هستند. سرویس‌دهی مترو نیز در این خطوط چهار دقیقه‌ای خواهد بود و شهروندان می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.»

خدمت‌رسانی اتوبوسرانی
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آماده ارائه خدمات به شهروندان است. شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آماده ارائه خدمات به شهروندان است. بخشی از متن اطلاعیه شرکت واحد به این شرح است: «بدین‌وسیله به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در طول ایام برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در مکان مصلی حضرت امام خمینی‌(ره) از تاریخ ۰۴/۰۲/۱۳۹۸ لغایت آخرین روز کار نمایشگاه، خدمت‌رسانی ویژه‌ای را به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان محترم ارائه می‌نماید.» بر این اساس، علاوه بر سرویس‌دهی خط پنج اتوبوس‌های تندرو که در مسیر پایانه علم و صنعت و میدان آرژانتین تردد دارد تقویت دیگر خطوط عبوری از مصلی حضرت امام خمینی(ره)، سه خط از مبادی مصلی تهران به مقاصد میدان صنعت- فلکه سوم تهرانپارس و میدان آزادی نیز جهت خدمات‌دهی ویژه به علاقه‌مندان به نمایشگاه کتاب راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین سامانه معلولان و جانبازان نیز در این ایام، جهت رفاه حال این عزیزان، برای بازدید از نمایشگاه کتاب، خدمات حمل ونقلی ارائه می‌کند. ساعات کار سرویس‌های ویژه، یک ساعت قبل از شروع به‌کار و یک ساعت بعد از پایان کار نمایشگاه (از ساعت ۹:۰۰ صبح لغایت ۲۱:۰۰ شب) خواهد بود.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: شرکت بهره‌برداری مترو آمادگی کامل برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران در زمان برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب را تهران دارد.

نمایشگاه کتاب از فردا تا 14اردیبهشت‌ماه 98در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) در خط یک و ایستگاه شهیدبهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا بهترین انتخاب برای دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب استفاده از مترو باشد. شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای تسهیل تردد مسافران به مقصد نمایشگاه کتاب از طریق شبکه ریلی درون شهری، از روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تا شنبه 14اردیبهشت‌ماه 98با استفاده حداکثری از نیروی انسانی و تجهیزات، تلاش می‌کند تا بهترین خدمات رسانی را برای شهروندان و مسافران داشته باشد.

کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه مترو در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب از جمله اقدامات مترو است. در این ایام فاصله حرکت قطارهای خط یک، چهار دقیقه یک‌بار خواهد بود. درروزهای آخر هفته به دلیل استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه فاصله حرکت قطارها در خط یک و سه کاهش می‌یابد. فاصله حرکت قطارهای خط سه در روزهای جمعه و تعطیل ۱۲ دقیقه است که در ایام برگزاری نمایشگاه؛ فاصله حرکت قطارها به نه دقیقه کاهش می‌یابد تا خدمات رسانی مطلوب تری را به شهروندان و مسافران محترم ارائه دهیم.

بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب که از سایر شهرها به تهران سفر می‌کنند نیز می‌توانند از مترو برای رسیدن به مصلی استفاده کنند. مسافرانی که با قطار به تهران می‌آیند، می‌توانند با استفاده از ایستگاه راه‌آهن در خط سه متروی تهران به ایستگاه شهید بهشتی آمده و به نمایشگاه کتاب برسند. در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه، این آمادگی نیز وجود داد که درصورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام شوند تا از ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 3 اردیبهشت 98، کد مطلب: 53308


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین