پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
چهارمین روز نمایشگاه کتاب تهران با داشتن آمار ۵۳۰ هزار تراکنش و تعطیلی ۲۵ غرفه، نسبت به روزهای گذشته خلوت‌تر اما شامل بازدیدهای هدفمندتری بود.
شعار سال :  دیروز شنبه ۷ اردیبهشت چهارمین روز از برپایی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود که با آرامش نسبی پشت سر گذاشته شد. این آرامش هم از در جمعیت بازدیدکننده وجود داشت هم شدت و فشردگی برنامه‌های مهم بخش‌های مختلف نمایشگاه.
همان‌طور که انتظار می‌رفت، پس از دو روز شلوغ و پررفت‌وآمد پنجشنبه و جمعه، شنبه ۷ اردیبهشت روز خلوتی برای نمایشگاه محسوب می‌شد. البته باید توجه داشت این خلوتی، نسبی بود و در مقایسه با دو روز یادشده می‌شود شنبه را روز خلوتی برای نمایشگاه دانست. چون با این‌وجود هیچ‌کدام از فضاهای نمایشگاه در روز شنبه، برای ساعتی خالی از جمعیت نبودند و اگر بازدیدهای دیروز نمایشگاه را منصفانه بررسی کنیم، می‌توان آن‌ها را هدفمند و با برنامه ارزیابی کرد چراکه دانشجویان و گروه‌های دانش‌آموزی مختلفی در این روز به نمایشگاه مراجعه کردند.
بنابراین با در نظر گرفتن میزان بازدیدها در ۴ روز ابتدایی نمایشگاه، می‌توان بر این شایعه خط بطلان کشید که «به‌خاطر گرانی کاغذ و به‌تبع آن قیمت کتاب، مردم دیگر به نمایشگاه کتاب نمی‌آیند!» در این‌زمینه می‌توان گفت بازدیدها یا به قصد خرید کتاب انجام می‌شوند یا به قصد بررسی و صرفاً مشاهده کتاب‌های جدید بازار نشر.
طبق آماری هم که سید رضا اکرمی معاون اجرایی نمایشگاه‌های بانک شهر دیروز درباره ۳ روز اول نمایشگاه ارائه کرد، ۵۳۰ هزار تراکنش تا پیش از شنبه ۷ اردیبهشت، در این دوره نمایشگاه کتاب ثبت شده است.
آمار دیگری که در روز چهارم نمایشگاه ارائه شد و درباره ۳ روز ابتدایی این رویداد بود، تعطیلی ۲۵ غرفه از شرکت‌کنندگان متخلف در نمایشگاه بود. به موجب اطلاعات ارائه شده، بیش از ۱۲۰ مورد تخلف انجام شده از سوی ناشران به کمیته رسیدگی به تخلفات واصل و ۲۵ رأی برای متخلفان صادر شد. تخلفاتی که در این زمینه موجب بسته‌شدن غرفه‌ها شده، شامل مواردی چون عرضه و فروش کتاب و کالای غیر، عرضه کتاب بدون شناسنامه، عرضه کالاهای غیر مرتبط، واگذاری غرفه‌ها و برگزاری برنامه بدون مجوز و هماهنگی می‌شود.
به‌جز برنامه‌های جنبی و نشست‌های نقد و بررسی در روز چهارم، مهم‌ترین رویداد در زمینه برنامه‌های اجرایی نمایشگاه، برگزاری نشست خبری داریوش نویدگویی مدیر کمیته علمی فرهنگی این دوره نمایشگاه با خبرنگاران بود که این مسئول نمایشگاه در ابتدای سخنانش از میزان جمعیت بازدیدکننده روز جمعه ۶ اردیبهشت اظهار شگفتی کرد.
در زمینه بازدیدهای مردمی از نمایشگاه کتاب، نکته جالبی که طی سال‌های گذشته دیده شده و هنوز هم در روزهای برپایی این رویداد به چشم می‌آید، مراجعه مردم به بخش خدمات‌رسانی به کارکنان نمایشگاه برای تهیه غذاست که با تذکرهای چندباره و نصب کاغذنوشته‌هایی روی سردر این بخش همراه می‌شود: «غذای آزاد نداریم! مخصوص کارکنان» با این‌حال باز هم مردم، بعضاً برای خرید غذا به این بخش مراجعه می‌کنند.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1398،کدخبر:4601749،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
نماشگاه کتاب امسال به نسبت هر سال سوت و کوره هیچ کس نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین