پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
جدول واردات پنج نوع کاغذ از ابتدای سال ٩٧ تاکنون و همچنین فهرست دریافت کنندگان فرهنگی این کاغذها (مطبوعات و نشر کتاب) در اطلاعیه‌ای از سوی دبیرخانه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد تا دستگاه‌های نظارتی، برای آرامش بازار با نقشه شفاف، بازار را کنترل کنند.

شعار سال: التهاب بازار کاغذ با زمزمه‌های حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات وارد فاز جدیدی شد و اگرچه شفافیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروجی کارگروه کاغذ و انتشار واردکنندگان و دریافت کنندگان می‌تواند تا حد زیادی مانع افسارگسختگی قیمت این کالای اساسی و فرهنگی در کشور شود اما قاطعیت دستگاه‌های نظارتی و قضایی نیز در این میان، می‌تواند راه را بر دلالان و واردکنندگان خیالی و دریافت کنندگان ارز دولتی ببندد و آرامش را به بازار کاغذ بازگرداند. بازاری که نبض مطبوعات و نشر کشور است.

پس از دستور صریح رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب به وزارت ارشاد و وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت کاغذ،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لیستی از واردکنندگان کاغذ منتشر کرد و اسامی واردکننده‌هایی که به تعزیرات معرفی شدند را نیز منتشر کرد تا مسیر ردیابی دقیق و نظارت عملی دستگاه‌های نظارتی و قضایی روشن شود. دراین جدول البته کاغذهای وارداتی به منظور چاپ کتب درسی که برای وزارت آموزش و پرورش وارد می‌شود،لحاظ نشده است.

در این گزارش ذکر شده که ازمجموع ٢٦٢هزار تن واردات کاغذ که با ارز دولتی صورت گرفته فقط ٢٣هزار تن با تایید معاونت های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع و باقی آن به تفکیک وارد کننده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده تا اقدامات قانونی صورت گیرد .

این اطلاعیه می افزاید: به واردکنندگان کاغذ اعلام شده است چنانچه مصرف کنندگان و میزان مصرف را به تایید معاونت‌های ذیربط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا کارگروه ساماندهی کاغذ برسانند مراتب به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود تا مشکلی برای آنانبه وجود نیاید .

در ادامه این اطلاعیه آمده است: کارگروه ساماندهی کاغذ متشکل از کلیه دستگاه‌های مسئول در امر واردات و توزیع پنج گونه کاغذ (روزنامه ای، تحریر، تحریر رول، بالکی و( LWC براساس مصوبه ۱۳۹۷/۵/۱۶ ستاد تنظیم بازار تشکیل شده است.

همچنین کاغذهایی که با ارز دولتی وارد شده یا در فرایند واردات هستند همچنان براساس قیمت‌گذاری قبلی و با حواله‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌شود تا اختلالی در مصرف مورد نیاز ناشران و مطبوعات ایجاد نشود .

یادآور می شود از دی ماه سال گذشته و در راستای شفافیت، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و دفتر کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدول حواله‌های صادره خود را به تفکیک مصرف کننده، تناژ و قیمت مصوب و سایر اطلاعات لازم به صورت مستمر منتشر می‌کنند .

جدیدترین جدول واردات کاغذ که از ابتدای سال ٩٧ تا به امروز را دربرمی‌گیرد، در این لینکقابل دسترسی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 9 اردیبهشت 98، کد مطلب: 1254787: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین