پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
هادی حق‌شناس عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در فاصله سال‌های 90 تا 96 این سازمان توانست حدود 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خصوصی جذب کند.

شعارسال: هادی حق شناس درباره جذب سرمایه در سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال گذشته، سازمان بنادر و دریانوردی از سال 90 تا 96 توانسته به حدود 81 درصد از اهداف خود برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی دست یابد و در این مدت نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان (8 هزار و 987 میلیارد تومان) سرمایه گذاری در بنادر از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: این رقم، میزان سرمایه گذاری است که از سوی بخش خصوصی انجام شده نه از محل منابع داخلی سازمان؛ میزان سرمایه گذاری از محل منابع داخلی سازمان بنادر در بخش های عمرانی هم رقمی در همین حدود است. به عبارت دیگر در این 6 سال، به طور میانگین سالانه هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را در سازمان بنادر جذب کرده ایم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر افزود: رقمی هم که سازمان بنادر در هر سال به عنوان بودجه عمرانی مصرف می کند، همین میزان بوده و بیشتر از سالی 1500 میلیارد تومان نیست. بودجه عمرانی و جاری سازمان که از محل تخلیه و بارگیری و دیگر درآمدهای سازمان بنادر تأمین می شود، رقم چندان متفاوتی با مبلغ سرمایه گذاری بخش خصوصی نیست؛ سال گذشته (1396) این سازمان توانست حداکثر 1300 میلیارد تومان به عنوان بودجه عمرانی درآمد داشته باشد.

وی درآمد سازمان بنادر از محل تخلیه و بارگیری شناورها در سال 97 را حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان پیش بینی و تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی یک دستگاه درآمد ـ هزینه ای است و ما باید بخشی از درآمدهای سازمان را صرف هزینه های جاری شامل پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه، تعمیر و بازسازی اسکله ها و جرثقیل ها و دیگر هزینه های جاری در بنادر مختلف کنیم. هزینه های جاری جزء سرمایه گذاری محسوب نمی شود؛ اما به طور میانگین 70 درصد درآمدهای سازمان صرف سرمایه گذاری در بخش های عمرانی می شود.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعمیر اسکله ها و جرثقیل های موجود را در ردیف هزینه های جاری می دانیم نه عمرانی، گفت: هزینه های عمرانی از نظر سازمان بنادر، احداث اسکله جدید، احداث موج شکن برای بنادر و اسکله ها و اجرای طرح های توسعه ای بنادر است. به عنوان مثال در حال حاضر برای اجرای فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی 900 میلیارد تومان برای ساخت 1400 متر اسکله جدید سرمایه گذاری کرده ایم. همچنین 104 میلیون یورو برای خریداری و نصب 8 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل مدرن دروازه ای تخلیه و بارگیری مستقیم کالا از کشتی به کامیون) در بندر شهید رجایی از محل منابع عمرانی سازمان بنادر هزینه کردیم. ضمن اینکه طرح های توسعه ای بندر شهید بهشتی چابهار نیز از محل همین منابع داخل سازمان بنادر سرمایه گذای و اجرا شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 13بهمن1397 ، کدخبر: 267072: www.etemadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
0
با این جذب سرمایه گذار خارجی بازهم دراین صنعت مشکلاتی هست که هنوز برطرف نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین