پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
رئیس سازمان ملی بهره وری می گوید: ایران 12 میلیارد دلار از طریق سرمایه های خارجی کسب کرده به نحوی که رتبه 51 در جهان را از آن خود کرده است .وی در این همایش در دانشگاه الزهرا ، افزود: ایران بدون داشتن سازمان بهره وری عضو بهره وری ملی بوده و وظیفه ارتقای بهره وری را نیز داشته است. از سال 88 با مصوبه مجلس عضویت ایران در این نهاد تمدید و از سال 77 بطور رسمی سازمان ملی بهره وری تاسیس شد.

شعار سالفاطمه پهلوانی روز چهارشنبه در شانزدهمین همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع گفت: مهندسی صنایع زمانی که در آمریکا پایه گذاری شد، به مهندسی بهره وری معروف بود و تا دهه 70 مهندسی بهره وری یکی از اصلی ترین گرایش های این رشته محسوب می شد.

وی در این همایش در دانشگاه الزهرا ، افزود: ایران بدون داشتن سازمان بهره وری عضو بهره وری ملی بوده و وظیفه ارتقای بهره وری را نیز داشته است. از سال 88 با مصوبه مجلس عضویت ایران در این نهاد تمدید و از سال 77 بطور رسمی سازمان ملی بهره وری تاسیس شد.

پهلوانی به تعریفی از مفهوم بهره وری پرداخت و گفت: بهره وری در واقع مجموع اثر بخشی و کارایی است، اما تعریف اقتصادی بهره وری که آن را به رشد اقتصادی ربط می دهد، نسبت نهاده به ستاده است.

به گفته پهلوانی ایران به لحاظ تولید ناخالص داخلی، بهره وری سرمایه و بهره وری کل از بسیاری از کشورها نظیر هند و چین و مالزی پایین تر است.

وی گفت: بسیاری از اقتصاددانان معتقدند برای رشد اقتصادی 8 درصد، کشور نیازمند 750 هزار میلیارد تومان بودجه جهت سرمایه گذاری است، اما باید به سرمایه های داخلی نیز توجه شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری عنوان کرد: رشد اقتصادی هر کشور از دو مسیر اتفاق می افتد، افزایش سرمایه و بهره وری عوامل کل و در برنامه های توسعه باید به این مسئله توجه شود.

وی با بیان این که سازمان ملی بهره وری بیش از یک نظام اداری باید فعالیت کند، افزود: اتکا به نیروی کار داخلی و تقویت انگیزه این نیروی کار باید مورد توجه قرار گیرد. آحاد مردم جامعه باید جدا از جناح های سیاسی در جهت رشد و توسعه کشور تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی بهره وری باید در درجه اول به عنوان یک سازمان بهره ور موفق شناخته شود تا بتواند راهنمایی برای سایر دستگاه های اجرایی باشد.

پهلوانی به ایجاد شبکه ملی بهره وری در این سازمان اشاره کرد و گفت: دانشجویان مهندسی صنایع می توانند در این شبکه فعالیت داشته و در حقیقت سفیر بهره وری باشند.

وی در پایان اظهار داشت: مردم و مسئولان باید برای رشد اقتصادی کشور در کنار یکدیگر حرکت کنند و جوانان و دانشجویان در این حرکت نقش ویژه ای دارند.

ندا گلیجانی، معاون فرهنگی دانشگاه الزهرا و رئیس شورای راهبردی همایش نیز در این نشست با بیان این که رشته مهندسی صنایع از سال 1377 تاسیس شد، گفت: شانزدهمین دوره این همایش نشان می دهد، این رشته از بدو تاسیس تاکنون علاوه بر دانشکده مهندسی الزهرا در سایر دانشکده ها نیز، پیشرفت بسیاری داشته است.

وی دلیل برگزاری این همایش را اشتیاق اعضای انجمن های علمی دانشجویی دانست و گفت: انجمن های علمی دانشجویی خواستار فرصتی بودند تا توانمندی های خود را در عرصه صنایع نشان دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 28 آذر 97، کدخبر: 83140417، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین