پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
پس از آن‌که دو کشتی جنگی آمریکایی به دو جزیره تحت‌حاکمیت چین نزدیک شد، نیروی دریایی این کشور به تعرض مرزی آمریکایی‌ها واکنش نشان داد.نیروی دریایی چین، روز دوشنبه و درپی این اقدام آمریکا، به این دو کشتی هشدار داد که منطقه را ترک کنند و از واشنگتن خواست دست از اقدامات تحریک‌آمیز خود بردارد.
شعار سال : چین به آمریکا درباره نقض حریم دریایی این کشور توسط دو کشتی جنگی این کشور هشدار داد و از واشنگتن خواست دست از اقدامات تحریک‌آمیز خود بردارد.

 پس از آن‌که دو کشتی جنگی آمریکایی به دو جزیره تحت‌حاکمیت چین نزدیک شد، نیروی دریایی این کشور به تعرض مرزی آمریکایی‌ها واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» عبور دو کشتی جنگی آمریکایی از دریای جنوبی چین درحالی انجام می‌شود که این دو غول اقتصادی جهان در تنش شدید با یکدیگر به‌سر می‌برند.

نیروی دریایی چین، روز دوشنبه و درپی این اقدام آمریکا، به این دو کشتی هشدار داد که منطقه را ترک کنند و از واشنگتن خواست دست از اقدامات تحریک‌آمیز خود بردارد.

با این حال، «کلی داس» سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مدعی شد این «عبور بدون‌غرض» به‌منظور «به‌ چالش کشیدن ادعاهای بیش از اندازه در زمینه حقوق دریایی و حفظ دسترسی به راه‌های آبی تحت قوانین بین‌المللی» انجام شد.

براساس این گزارش، آمریکا با این اقدام اخیر خود، برای سومین بار در سال جاری میلادی با ادعای عبور و مرور تحت قوانین بین‌المللی و اتکا به آزادی ناوبری در آب‌راه‌های استراتژیک، وارد حریم مرزی چین شده است.

جزایر و آب‌راه‌های دریای جنوبی چین بین کشورهای ویتنام، فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی، تایوان و چین تحت منازعه هستند. در این میان، آمریکا خود را متعهد به حمایت از کشورهایی نظیر فیلیپین و تایوان در برابر چین می‌داند و در این راستا در آب‌های اطراف این کشورها تحرکات نظامی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار:16 اردیبهشت1398،کدخبر:475253،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین