پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۶۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
وزیر آموزش و پرورش گفت: مصمم هستیم مدرسه به عنوان یک هویت مستقل روی پای خود بایستد و امر و فرمان خارج از مدرسه کاهش یابد.وی پس از انجام بازدید از پروژه‌های فوق در همایش تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با محور مدرسه‌محوری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و هفته معلم گفت:

شعار سال: سیدمحمد بطحایی در بازدید از شهرستان‌های شهریار، شهرقدس و ملارد از پروژه‌های مختلف مدرسه‌سازی که در این مناطق در حال اجرا است بازدید و روند اجرایی و عملیات ساخت آن‌ها را از نزدیک بررسی کرد.

وی پس از انجام بازدید از پروژه‌های فوق در همایش تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با محور مدرسه‌محوری ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان و هفته معلم گفت: مسیر تربیت برای دانش‌آموزان به شکلی که متصف به ویژگی‌های رب در مدرسه شوند را هموار می‌کنیم. به همین دلیل در نظام تعلیم و تربیت اسلامی معلمی مقدس است، چرا که معلم مسیر را هموار می‌کند تا دانش‌آموزان به صفت باری‌تعالی متصف شوند لذا معلمان در جامعه نقش انبیا را دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سند تحول هدف یادگیری که تربیت است را تصحیح می‌کند لذا اگر می‌گوییم در مدرسه یادگیری توأم با نشاط باشد به این دلیل است که یادگیری در شکل دیگری ایجاد نمی‌شود و اگر بر ساخت و تجهیز مدارس و استفاده از رنگ‌های روحیه بخش و نحوه یادگیری با نشاط دانش‌آموزان تأکید می‌شود به این خاطر است که یادگیری و تربیت در فضای بانشاط شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که مدرسه روی پای خود بایستد زیرا همه مراتب یادگیری در مدرسه است لذا هر چیزی در خارج از مدرسه باید در خدمت این موضوع باشد.

بطحایی به حجم سنگین فعالیت‌های تدارکاتی و گزارش‌نویسی و سایر موضوعاتی که امکان اداره مدرسه را مانع می‌شوند، اشاره کرد و گفت: وظیفه دارم این موارد را به تدریج حذف کنم و توأمان باید مسائل و مشکلات مدارس را کاهش دهیم و از سوی دیگر باید انگیزه معلم را افزایش دهیم تا کار اصلی معلم، معلمی باشد. بنابراین مصمم هستیم مدرسه به عنوان یک هویت مستقل روی پای خود بایستد و امر و فرمان خارج از مدرسه کاهش یابد. مدرسه می‌تواند امور خود را پیگیری کند لذا فاصله زیاد مرکز سیاست‌گذاری با مدارس باید کاهش یابد.

وی با تأکید بر جلوگیری از ارسال بخشنامه‌های متعدد به مدارس گفت: یقین دارم با بدنه قوی موجود در آموزش و پرورش در صورتی که ساز و کارهای موجود را در اختیار مدرسه قرار دهیم روزی خواهد رسید که معلم مشکل معیشت نداشته باشد؛ اما یادمان نرود برای موفقیت در این مسیر باید به روز باشیم و خود را با مسائل آشنا کنیم تا به آموزش و پرورش پیشرفته‌ای که در شأن مردم و مورد نظر رهبری و سند تحول است برسیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 19اردیبهشت 98، کد خبر: 380037، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
پس چرا پای پلیس کشدید به مدارس ببرای یه دونه آهنگ که چهارتا بچه باهاش رقصیدن آقای وزیر آیا آموزش و پرورش اولویت ها مهمترین نداره مگه بچه ها رو به اسیری میبرن مدارس مگه منطقه نظامیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین