پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
واقعیات تلخ پیرامون کمیته ملی المپیک این روزها تلخ تر از همیشه شده است. تلخی که بیش از هر کسی مقصر اصلی آن اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بوده‌اند.
شعارسال: از زمانی که انتخابات کمیته ملی المپیک به پایان رسید، حرف و حدیث در مورد مشکلات شخصی دبیرکل هم شدت پیدا کرد و هر روز شاهد انواع و اقسام حواشی پیرامون این مسئله بودیم. بارها شنیده می‌شد که قرار است به دلیل همین مشکلات، دبیرکل تغییر کند و گزینه‌هایی هم مطرح می‌شد اما با توجه به معذوریت‌های اخلاقی رئیس کمیته ملی المپیک و به جهت رعایت اساسنامه کمیته امکان برکناری دبیرکل وجود نداشت، مگر این که مجمع درباره تغییر او تصمیم می‌گرفت یا شخص شهنازی رسماً استعفا می‌کرد.

مشکلات شخصی شهنازی دبیرکل کنونی کمیته ملی المپیک، در مواجهه به شکات خصوصی و طلبکاران اکنون به بالاترین حد و بدترین شرایط خود رسیده است و همین موضوع باعث شده او در این مدت نتواند آن طور که باید و شاید نقش اجرایی خود را در کمیته ملی المپیک به عنوان دبیرکل ایفا کند. بر این اساس عملاً کمیته ملی المپیک به دلیل مشکلات شخصی دبیرکل در دو سال اخیر دبیری نداشته است و این موضوع لطمات اجرایی جبران ناپذیری به روند فعالیت‌های اجرایی و عملیاتی کمیته المپیک وارد کرده است.

بر این اساس و با توجه به مشکلات قضائی عملیاتی شده علیه دبیرکل، وقت آن رسیده که شهنازی از سمت دبیرکلی استعفا کند موضوعی که شاید بهترین راه حل برای کمیته و شخص شهنازی باشد تا علاوه بر حفظ شأن و جایگاه ورزشی‌اش نشان دهد با درک واقعیات، منافع ورزش را بر منافع فردی ترجیح می‌دهد.

البته در این ماجرا مقصر اصلی را باید مجمع دانست. چرا با وجود مشکلاتی که اعضای مجمع از آن مطلع بوده‌اند بازهم در روز مجمع شخصی را به عنوان دبیرکل انتخاب کردند که معذوریت‌های اجرایی داشته است؟ سوال این است که آیا این انتخاب مجمع در جهت منافع ورزش بوده است؟

چرا مجمع به گزینه‌ای رأی داده که عملاً فعالیت‌های اجرایی کمیته را مختل کرده است؟ آیا اعضای مجمع مطالعه‌ای درباره شرایط انتخاب خود دارند؟ انتخابی که به واسطه آن حدود یک سال و چهار ماه است کمیته ملی المپیک درگیر حاشیه شده است. آیا مجمع پاسخگوی حواشی که خودشان عامل به وجود آمدنش بوده‌اند، خواهد بود؟

بهتر است در این ماجرا مجمع هم بازخواست شود، چرا که مشخص نیست با چه هدفی و چه انگیزه‌ای اعضای آن امروز این چنین دست کمیته ملی المپیک را در حنا گذاشتند. درست است مشکلات دبیرکل شخصی است اما به هر حال تأثیرات آن را روی روند اجرایی کمیته ملی المپیک در این مدت کم نبوده است.

امید است هر چه زودتر "بن بست اجرایی" در کمیته ملی المپیک ختم به خیر شود و با کمک مجمع و البته حس مسؤولیت دبیرکل کنونی و استعفای مکتوب او و در نهایت همکاری هیأت اجرایی، دبیرکلی جدید انتخاب شود تا در مسیر بازی‌های المپیک بیشتر از این تمرکزها بر روی مسائل حاشیه‌ای و شخصی مسؤولان کمیته المپیک گذاشته نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 98022814320 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
0
0
کلا فساد زیاد شده انتخاب آدم درست بین مدیران بسیار سخت شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین