پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
معصومه آقاپورعلیشاهی نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده را ۶۳ درصد عنوان کرد و گفت: بیکاری این افراد موجب سرخوردگی آنها می‌شود.
شعار سال :نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده را ۶۳ درصد عنوان کرد و گفت: بیکاری این افراد موجب سرخوردگی آنها می‌شود.

معصومه آقاپورعلیشاهی  درباره وضعیت تحصیلی، فرهنگی و اشتغال زنان در سال‌های اخیر اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی روی کار آمدن زنان در همه عرصه‌ها در کشور است و البته خود زنان در این سال‌ها تلاش بسیار کردند تا به ادامه تحصیلات و تخصص‌گرایی بپردازند.

وی افزود:‌ درحال حاضر ۵۳ درصد دانشجویان دختر رشته‌های تخصصی را در دانشگاه دنبال می‌کنند اما فاصله بین رشد تحصیلات و نرخ اشتغال زنان بسیار زیاد است؛ از طرفی نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده ۶۳ درصد است که نرخ خوبی نیست چراکه دچار آسیب اجتماعی و سرخوردگی زنان می‌شود.

نایب‌رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز استفاده مدیریتی از زنان نشده است گفت: در مجلس دهم تلاش بسیاری در ارتباط با عدالت جنسیتی صورت گرفت و در دولت دوازدهم بنا بود که ۳۰ درصد از مدیران ارشد را زنان تشکیل دهند با این تفاوت که خواسته ما درخصوص وزرای زن عملی نشد.

آقاپورعلیشاهی خاطرنشان کرد: همچنان در پی تحقق شعار شکسته شدن سقف شیشه‌ای و استفاده از زنان در جایگاه مدیریتی هستیم تا در مدیران ارشد کشور، زنان جایگاه خود را به‌دست آورند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:8خرداد1398،کدخبر:384807،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
تا وقتی اقایان جز مدیران ارشد هستن به خانمها اجازه حضور در کارها داده نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین