پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: تقاضای زنان در در خصوص آموزش عالی بیش از 65 درصد است و با این وجود اشتغال زنان کمتر از مردان است و این موضوع به اعتقاد من باید موضوع گفتگوی اجتماعی قرار بگیرد. اگر گفتگوی اجتماعی ترتیب ندهیم، مشکلات زیادی خواهیم داشت.

شعارسال :دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: تقاضای زنان در در خصوص آموزش عالی بیش از 65 درصد است و با این وجود اشتغال زنان کمتر از مردان است و این موضوع به اعتقاد من باید موضوع گفتگوی اجتماعی قرار بگیرد. اگر گفتگوی اجتماعی ترتیب ندهیم، مشکلات زیادی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در همایش ملی آینده کار که در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار می‌شد، تصریح کرد: در توصیه‌های سازمان بین‌المللی کار به خلاء اساسی گفتگوی اجتماعی اشاره شده است. اگر هم گفتگویی صورت بگیرد، الزامات گفتگو مدنظر قرار ‌نمی‌گیرد، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها مدنظر نیست. موضوع این گفتگوها به اعتقاد من، می‌تواند اشتغال زنان باشد.

وی با بیان اینکه محور بیانیه‌ای که برای امروز تنظیم شده اشتغال است، گفت: به نظر من موضوع اصلی بازار کار در آینده موضوع اشتغال زنان است. سه دهه است که بیکاری زنان کاهش نیافته و هر بار 22 درصد بوده است و این یعنی آژیر قرمز در بازار کار در این حوزه به صدا درآمده است.

محجوب خاطر نشان کرد: بیکاری زنان نسبت به مردان خیلی بیشتر است و عدد بزرگی دارد.

دبیرکل خانه کارگر بیان کرد: تقاضای زنان در در خصوص آموزش عالی بیش از 65 درصد است و با این وجود اشتغال زنان کمتر از مردان است و این موضوع به اعتقاد من باید موضوع گفتگوی اجتماعی قرار بگیرد. اگر گفتگوی اجتماعی ترتیب ندهیم، مشکلات زیادی خواهیم داشت.

او ادامه داد: من از روز اول مخالف خصوصی‌سازی بودم البته مخالف فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد نبودم، بلکه مخالف برنامه‌ای بودم به عنوان خصوصی‌سازی پیگیری می‌شد.

محجوب تاکید کرد: ما می‌گوییم بحران اصلی بازار کار اشتغال زنان است. ما تحصیل و مهارت محوری زنان را شاهد هستیم و حتی می‌بینیم که دو سوم بخش مهارت‌آموزی را زنان تشکیل می‌دهند اما در اشتغال چنین روندی شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: تحول و تکاپوی دیگری در این بازار در جریان است. به نظر من سرمایه‌گذاری در آموزش عالی روی این مساله باید صورت بگیرد. اگر می‌خواهیم درباره آینده کار حرف بزنیم باید از الگوی کارآمد حرف بزنیم. متون قانون اساسی در باب برابری فرصت درمورد زنان صحبت شده است. اصل 30، 29 و اصول دیگری از زنان صحبت کردن است و در آینده اشتغال را باید زنان را مدنظر قرار دهیم.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: باید مساله بیکاری و اشتغال و مشارکت زنان در بازار کار مورد توجه سیاستگذاران قرار بگیرد. زنان می‌خواهند بگویند ما هستیم و می‌خواهیم کار کنیم.

وی در پایان گفت: همچنین می‌توان درباره کار محوری، تخصص محوری و سرمایه محوری اشتغال کشور نیز مباحثی را در گفتگوی اجتماعی مطرح کرد که در آینده باید به آن توجه کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ 12اردیبهشت 98، کدخبر: 758011، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
اشتغال زنان موضوع مهمی درجامعه است که باید ازش حمایت بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین