پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
حجت الاسلام موحد نژاد، عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: روز چهارشنبه ۱۵ خرداد اول ماه شوال و عید سعید فطر است.
شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا موحد نژاد افزود: بیش از ۱۰۰ گروه در مناطق مختلف کشور غروب سه شنبه ”۱۴ خرداد" برای دیدن هلال ماه شوال مستقر می‌شوند.

وی گفت: پیش بینی کارشناسان این است که این هلال به راحتی قابل رؤیت است، بنابراین با گزارش‌هایی که به ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می‌شود آخرین روز ماه رمضان سه شنبه است و چهارشنبه اول ماه شوال و عید سعید فطر است.

وی درباره برخی صحبت‌ها در خصوص هلال آغاز ماه مبارک رمضان نیز گفت: تشخیص ابتدای ماه و هلال آن مشکل بود و برخی از کارشناسان نظری داشتند که اگر شرایط جوی مساعد باشد هلال ماه دیده می‌شود آنچه به لحاظ شرعی اول ماه را ثابت می‌کند گزارش‌های اطمینان بخشی است که به ستاد استهلال دفتر دفتر رهبر معظم انقلاب می‌رسد.

دکتر موحدنژاد تأکید کرد: ۱۱۸ گروه برای تعیین آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت داشتند و پیام‌های این گروه‌ها به ستاد منتقل شد و رؤیت هلال گزارش نشده بود، بنابراین از لحاظ شرعی همان روز اولی که برای ماه مبارک رمضان از سوی ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام شد درست بوده است.

تعداد بازدید : 6

وی خطاب به برخی رسانه‌ها که گفته بودند شب دوازدهم یا سیزدهم ماه کامل شده است نیز گفت: این ادعا برای شب دوازدهم به طور کامل اشتباه است، اما در خصوص شب سیزدهم که عده‌ای می‌گویند ماه کامل شد و ماه رمضان یک روز زودتر از اعلام رسمی شروع شده است یادآور می‌شود که این مطلب نه از منظر علم نجوم و نه متون فقهی درست نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1398 ، کدخبر: 3980313068 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
امیدوارم باز زمان رو تغییر ندن دم آخری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین