پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی ها، حدود 3 برابر درآمد مالیاتی دولت، فرار مالیاتی وجود دارد.

شعار سال: رضا رحمانی در خصوص شرایط رکود اقتصادی سنگین کشور و فشار مالیاتی بر صنایع کشور، به خبرنگار نصر گفت: در دنیا در شرایط رکود تخفیف مالیاتی به صنایع می دهند، حتی در کشورهای صنعتی مالیات سال های گذشته را هم به واحدها بر می گردانند تا بتوانند در شرایط رکود سوددهی خودشان را حفظ کنند. متاسفانه در کشور ما یک عده ای مالیات نمی دهند و همه فشار مالیات اکثراً روی دوش قشر حقوق بگیر و تولیدکننده می افتد. در حالی که طبق بررسی ها، حدود 3 برابر درآمد مالیاتی دولت، فرار مالیاتی وجود دارد؛ توسط کسانی که اساساً اسم شان در دفتر مالیاتی وجود ندارد.

رحمانی با بیان اینکه اگر کل فعالیت های اقتصادی زیر سامانه ای واحد برود، این فسادها از بین خواهد رفت، گفت: در این صورت دولت هم مجبور نمی شود فشار مالیاتی را روی قشر خاصی بیشتر کند.

وی در خصوص مالیات ارزش افزوده و فشار آن بر بخش تولید، گفت: قرار نبود مالیات ارزش افزوده را تولید کننده پرداخت کند، بلکه قرار بود مصرف کننده نهایی مالیات ارزش افزوده را پرداخت کند، اما این مهم به علت مکانیزه نبودن سیستم فروش اجرایی نمی شود، و مالیات ارزش افزوده پله به پله دریافت می شود که آن هم این مشکلات را به وجود آورده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه صندوق های فروش مکانیزه باید برای اجرای صحیح این قانون در سراسر مراکز فروش کشور نصب شود، گفت: در زمان آقای سید محمد خاتمی، طرحی داشت اجرا می شد که با تخصیص کد ملی برای هر ایرانی، کلیه فعالیت های اقتصادی با کد ملی انجام شود اما این طرح بعداً به کارت ملی تبدیل شد.

این نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی سیاست های مالیاتی دولت را قابل قبول ندانست و گفت: مالیات اخذ شده با یکدیگر تناسب ندارد. برای حل این مشکل یکی از اقدامات مهم همان طرح کد ملی هست که زیرساخت های اجرای آن هم فراهم است. همه چیز در اقتصاد کشور باید شفاف باشد، اما چون منافع عده ای با اجرای این طرح به مخاطره می افتد تا حالا اجرایی نشده است. اما نباید دولت در این زمینه قصور کند، واقعا برای حل این مشکلات باید اراده ای مصمم در دولت و مجلس به وجود بیاید.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ادامه وضعیت رکود در صنایع کشور را نگران کننده و خطرناک عنوان کرد و گفت: امروز در خوشبینانه ترین حالت، 50 درصد ظرفیت صنایع کشور بلااستفاده مانده و 17 درصد واحدهای شهرک های صنعتی کاملاً تعطیل است. این یعنی کار هست، نیروی متخصص و کارگر هست، امکانات و بازار هست، اما سرمایه ای برای تولید نیست.

رحمانی گفت: صنعت سه آفت مهم دارد؛ تورم، رکود و فساد. دولت کار درستی انجام داده که تورم را کنترل کرده است، اما این کاهش تورم باعث رکود سنگینی در صنایع کشور شده؛ آن ها نقدینگی را قفل کرده اند و می گویند می بینید چطور تورم را کنترل کردیم؟ من بارها در این زمینه اعلام خطر کرده ام، اگر تورم و رکود ادامه پیدا کند بخش بزرگی از ظرفیت های صنعتی کشور را از دست خواهیم داد و بیکاری جوانان افزایش پیدا خواهد کرد. دولت باید سریعاً این سیاست هایش را اصلاح کند و رونق را به صنایع کشور بازگرداند.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري نصر، تاریخ انتشار چهارشنبه 29 مهر 1394، كد مطلب: 40644 : www. nasrnews.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین