پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به ظرفیت ۱۲ نفری اعضای هیئت علمی این دانشگاه به منظور اعزام به فرصت مطالعاتی بلند مدت گفت: تاکنون ۶ متقاضی اعزام شده‌اند و هنوز ظرفیت خالی در این زمینه وجود دارد.
شعارسال: دکتر تورج محمدی ضمن بیان این مطلب به تشریح برنامه دانشگاه علم و صنعت در حوزه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو نوع فرصت مطالعاتی کوتاه مدت و بلند مدت در دانشگاه علم و صنعت وجود دارد که در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت اعضای هیئت علمی به مدت دو و فرصت مطالعاتی بلند مدت نیز به مدت ۶ الی ۱۲ ماه به خارج از کشور اعزام می‌شوند. البته ما فرصت مطالعاتی داخل کشور نیز داریم که معمولاً برای دانشگاه‌های سطح ۳ و ۴ مرسوم است و بر اساس آن افراد با حضور در دانشگاه‌های سطح ۱ دوره‌هایی را می‌گذرانند؛ اما از این نوع فرصت استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای فرصت‌های مطالعاتی کوتاه و بلندت مدت تعرفه‌های مشخصی وجود دارد و ما برای فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت مبلغ ریالی که حدود آن ۱۵ الی ۲۰ میلیون تومان است تعریف می‌کنیم و اساتید مابقی هزینه‌ها را به صورت شخصی پرداخت می‌کنند و برای فرصت مطالعاتی بلند مدت به جز پرداخت حقوق ماهیانه، مبلغ ۷۵ میلیون تومان کمک هزینه از طرف دانشگاه پرداخت می‌شود؛ در واقع ۷۰ درصد هزینه‌های فرصت مطالعاتی از سوی دانشگاه به اعضای هیئت علمی پرداخت می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت همچنین تصریح کرد: تصور ما این است افرادی که برای فرصت مطالعاتی اعزام و به اندازه ۳۰ درصد هزینه‌ها از جیب خود پرداخت می‌کنند، می‌توانند دستاورد موفقی داشته باشند که این دستاورد به نفع آن استاد نیز خواهد بود.

دکتر محمدی هزینه بالای فرصت مطالعاتی را علت کاهش تقاضا در این زمینه عنوان کرد و گفت: برای سال ۹۸ تعداد ۱۲ ظرفیت برای اعزام اعضای هیئت علمی به فرصت مطالعات بلند مدت داشتیم که تاکنون ۶ نفر برای این فرصت اعزام شده‌اند و ظرفیت خالی برای اعزام وجود دارد

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای فرصت مطالعاتی کوتاه مدت نیز با استقبال کمی از سوی اعضا مواجهیم به طوری که سال گذشته ۲ نفر از این فرصت استفاده کردند و امسال نیز پیش بینی می‌کنیم این تعداد به ۴ نفر برسد. در واقع ما محدودیتی برای اعزام فرصت مطالعاتی کوتاه مدت نداریم و اعضای هیئت علمی می‌توانند در این زمینه ثبت نام کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 ، کدخبر: 98031908287 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین