پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
در پی رقابت ایران و روسیه برای به دست آوردن بازار نفت مشتریان اروپایی، صادرات نفت روسیه افزایش یافت.

شعار سال: به نقل از بلومبرگ، صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی افزایش یافته است. افزایش چشمگیر تولید نفت از سوی ایران و تشدید رقابت در بازارهای اروپایی، بر افزایش میزان صادرات نفت خام روسیه موثر بوده است.

در شش ماهه اول سال میلادی، میزان صادرات نفت خام روسیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 4.9 درصد افزایش به 5.55 میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت روسیه نیز در ماه ژوئن (30 روز منتهی به 11 تیر) با 1.14 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 10.843 میلیون بشکه در روز رسید.

کریستوفر هاینس، تحلیلگر ارشد نفت و گاز در موسسه بی ام آی، اظهار کرد: «اگر روند تولید نفت ثابت باقی بماند، سطح صادرات نفت روسیه در سال جاری میلادی رکورد جدیدی به ثبت خواهد رساند. این امر نشان دهنده رقابت شدید، به ویژه با ایران، برای صادرات هر چه بیشتر نفت به جنوب اروپاست.

پس از لغو تحریم ها، ایران سطح تولید خود را به طور چشمگیری افزایش داده است و بازار مشتریان سابق اروپایی خود را مجددا به دست آورده است.

در زمان اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، روسیه با فروش نفت خام خود در بازارهای اروپا، از ممنوعیت صادرات نفت ایران به اروپا بیشترین سود را برد. پس از لغو تحریم ها، صادرات نفتی ایران دو برابر شد و به رقمی معادل 2.1 میلیون بشکه در روز رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 14 تیر 95 ، کد مطلب: 5678064: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین