پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
یک منبع آگاه گفت: به رغم بی‌مهری اروپائیان در زمان تحریم، صادرات نفت ایران به غرب در ماه می به بالاترین میزان از زمان لغو تحریم‌ها در سال 2016 رسیده است و تقریبا به میزان صادرات نفت این کشور به آسیا رسیده است.

شعارسال: به نقل از رویترز، یک منبع آگاه به صادرات نفت ایران گفت صادرات نفت ایران به غرب در ماه می به بالاترین میزان از زمان لغو تحریم‌ها در سال 2016 رسیده و تقریبا به میزان صادرات نفت این کشور به آسیا نزدیک شده است.

درحالی‌که کشورهای آسیایی در زمان تحریم همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دادند، کشورهای غربی خرید نفت از این کشور را متوقف کرده بودند و مجموع صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.

به گفته این منبع آگاه، ایران ماه گذشته میلادی حدود 1.1 میلیون بشکه نفت به کشورهای اروپایی که ترکیه را نیز شامل می‌شود، صادر کرده که تقریبا به میزان پیش از اعمال تحریم‌ها برگشته است و تنها از صادرات روزانه 1.2 میلیون بشکه به آسیا کمی کمتر است.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات ایران به آسیا در ماه گذشته میلادی کمترین میزان از فوریه 2016 به شمار می‌رود.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، افزود صادرات نفت به آسیا به این دلیل کاهش یافت که کره جنوبی و ژاپن خرید میعانات گازی را افزایش و خرید نفت را کاهش دادند.

«میعانات گازی ذخیره شده ایران در مخازن شناور روی آب به علت خرید بیشتر ژاپن و کره تقریبا تمام شده است.»

میزان صادرات به آسیا نیز با تصمیم هند برای کم کردن خرید سالانه نفت از ایران به میزان یک پنجم در سال مالی منتهی به مارس 2018 کاهش یافته است.

پس از لغو تحریم‌ها، تهران مشتریان جدیدی نظیر لیتاسکو و لوتوس پیدا کرد و مشتریانی نظیر توتال، انی، توپراس، رپسول، سپسا و هلنیک پترولیوم دوباره خرید از آن را ازسرگرفتند.

این منبع آگاه ادامه داد تولید نفت ایران مجموعا در ماه می به 3.9 میلیون بشکه در روز رسید.

وی ادامه داد ایران در حال حاضر، حدود 200 هزار بشکه نفت در روز از نوع نفت غرب کارون تولید می‌کند که ترکیبی از این نوع نفت و دیگر انواع نفت سنگین ایران برای صادرات استفاده می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 20خرداد1396، کدخبر: 13960320000585: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین