پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
رئیس فدراسیون ورزش همگانی اعلام کرد:‌ به مناسبت هفته المپیک در روز دوشنبه پرچم المپیک در پادگان‌های سراسر کشور به اهتزاز درمی‌آید.
شعارسال: علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی امروز برنامه‌های خود را در خصوص هفته المپیک تشریح کرد.

وی در نشست خبری اظهار داشت: برنامه هفته المپیک از شنبه در سراسر ایران آغاز می‌شود و فدراسیون ورزش‌های همگانی بر مبنای سند توسعه و همچنین چشم‌اندازی که دارد مشارکت 50 درصدی مردم را در ورزش همگانی در سند توسعه خود قرار داده تا ایران تا سال 1404 به سمت کشوری فعال و شاداب برسد.

وی افزود: ما از تمام برنامه‌هایمان جلو هستیم و همانطور که وزیر ورزش و رئیس‌جمهوری گفتند 21 درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت می‌کنند و این حرکت رو به جلویی است که با حضور مردم شکل گرفته است.

فدراسیون ورزش همگانی سال گذشته سند تحول، تعالی و آینده‌نگری را تبیین کرد که در این سند حدود 40 برنامه برای ورزش‌های مختلف پیش‌بینی شد که یکی از این طرح‌ها اجرای هفته المپیک است. چهار سال است که روز المپیک به هفته المپیک تبدیل شده است.

مجدآرا خاطرنشان کرد: من از چهار سال پیش به عنوان رئیس کمیته همگانی کمیته ملی المپیک و الان هم به عنوان رئیس کمیسیون توریسم ورزشی فعالیت دارم و ما طبق بندی که در اساسنامه کمیته وجود دارد برنامه‌های المپیک را با کمیته شروع کردیم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه به مشارکت‌کنندگان در برنامه‌های هفته المپیک لوحی اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه هفته المپیک را پربارتر برگزار کنیم هر روز هفته به یک نامی اختصاص دارد که این موضوع به استان‌ها هم ابلاغ شده است. از سوی کمیته ملی المپیک و کمیته بین‌المللی المپیک تعداد پنج هزار حکم در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود. از ویژگی‌های برنامه امسال این است که با توجه به روز جوان در نظر داریم پرچم المپیک را در پادگان‌ها و خارج از پادگان به اهتزاز درآوریم. همچنین یک پرچم بیست متری در فضای تهران توسط قهرمان پرش با چتر به اهتزاز درمی آید.

مجدآرا با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی در هفته المپیک خاطرنشان کرد: قرار است در پایان هفته نمایشگاه عکاسی را در کمیته ملی المپیک برگزار کنیم که شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس های خود را از این مراسم در نمایشگاه به نمایش بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته چه تعداد شرکت‌کننده در هفته المپیک داشتیم و پیش‌بینی شما برای امسال چیست،‌گفت: سال گذشته پنج هزار نفر در المپیک شرکت داشتند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم هفت هزار نفر به صورت مستقیم مشارکت کنند.هدف ما بیشتر این است این فرهنگ‌سازی در استان‌ها انجام شود. غیر از این مورد پیش‌بینی شده روز جمعه در همایش پیاده‌روی در تمام استان‌ها حداقل 40-30 هزار شرکت‌کننده داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه بودجه هفته المپیک از کجا تأمین شده و چه مقدار بوده، تصریح کرد: کمیته ملی المپیک بودجه را به ما داده و ما توسط اسپانسرهای مختلف این برنامه را اجرا می کنیم. وزارت ورزش هم کمک‌هایی داشته است اما این نکته را هم باید بگویم که اولویت کمیته ملی المپیک بازی‌های ریو است که بودجه و اعتبارات به آن قسمت اختصاص پیدا می‌کند اما ما با تعاملاتی که داشتیم بودجه خوبی را گرفته‌ایم که به آن اکتفا نمی‌کنیم. اسپانسرها به ما در اجرای این برنامه‌ها کمک می‌کنند اما این نکته را بگویم که فقط 30-20 میلیون تومان هزینه وسایل ورزشی بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کد خبر: ۵۶۷۸۹۰۲، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین