پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
رئیس سازمان عشایری گفت: سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مناطق عشایر اختصاص می یابد.

شعار سال: کرمعلی قندالی ظهر پنج شنبه در جشنواره ملی فرهنگی و ورزشی عشایر کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱,۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور اعطا شد، اظهار کرد: عشایر کم توقع ترین قشر جامعه هستند، بنابراین ضرورت دارد برای توسعه پایدار آنان به طور ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

قندالی در ادامه بر بازنگری در برنامه های توسعه ای عشایر تاکید کرد و افزود: تا هنگامی که با شیوه های گذشته مسیر راه را ادامه دهیم موفقیتی حاصل نخواهد شد، بنابراین باید با تدوین برنامه های جدید در جهت توسعه پایدار این قشر فعال که بخشی از اقتصاد کشور را بر عهده دارند، گام برداشت.

وی افزود: عشایر کشور همواره با کمترین امکانات امور خود را گذرانده اند و گلایه ای نداشته اند اما با این وجود باید تسهیلات قابل توجهی برای آنان در نظر گرفت.

رئیس سازمان عشایری در ادامه به برخی ضروریات عشایر اشاره کرد و گفت: داشتن سرپناه یکی از ضروریات عشایر است که باید مورد توجه قرار گیرد و می طلبد مجلس در این راستا طرحی ارائه دهد.

قندالی همچنین با بیان اینکه برخی از عشایر شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات ندارند، مطرح کرد: می توان با استفاده از پروانه زمین کشاورزی آنها به عنوان وثیقه شرایط دریافت تسهیلات را برای آنان تسهیل کرد.

وی در ادامه با گلایه از حذف سهمیه کنکور عشایر، گفت: باتوجه به اینکه عشایر جز اقشار محروم جامعه بشمار می روند ضرورت دارد در این رابطه تدبیری اندیشیده شود چرا که این سهمیه تا دهه ۸۰ وجود داشت اما اکنون حذف شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 23 خرداد 98، کد مطلب: 4639821:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین