پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با دفاع از لایحه ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغالزایی روستایی گفت: در عرض کمتر از ۱ سال حدود ۲۰۰ هزار شغل پایدار در سطح روستاها و مناطق عشایری ایجاد خواهیم کرد.

شعارسال: سید ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مصاحبه با رادیو گفت و گو تصریح کرد : دولت با جدیت در جهت توسعه و جذابیت روستاها لایحه ی 1 و نیم میلیارد دلاری را به عنوان قرض الحسنه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب تقدیم کرده است.

رضوی در خصوص کاهش جمعیت روستاها خاطر نشان کرد : در کشور ما مفهوم توسعه به خوبی تعریف نشده است. با آنکه در این مفهوم، مفاهیمی همچون عدالت ،بهره وری و مشارکت نهفته است اما متاسفانه در برنامه ریزی های ما مباحثی نظیر عدالت و توسعه به معنای واقعی دیده نمی شود و کاهش جمعیت روستایی و عشایری مسبب کاهش ثروت و تولید ملی خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد : ان شاءالله با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند : روستاها را جذاب کنید به این سمت پیش خواهیم رفت همچنانکه دولت محترم با جدیت در جهت توسعه و جذابیت روستاها لایحه ی 1 و نیم میلیارد دلاری را بعنوان قرض الحسنه به مجلس شورای اسلامی برای تصویب تقدیم کرده است.

وی در این باره افزود : این مبلغ فقط و فقط برای ایجاد اشتغال (با کارمزد قرض الحسنه ) در روستاها و مناطق عشایری در نظر گرفته شده است که اگر مجلس محترم زودتر از برنامه ی ششم فارغ شود و با فوریت دیگر این لایحه موافقت کند به یاری خداوند در عرض کمتر از 1 سال حدود 200 هزار شغل پایدار در سطح روستاها و مناطق عشایری ایجاد خواهیم کرد و ان شاءالله با این اقدام دیگر شاهد کاهش جمعیت در روستاها نخواهیم بود.

سید ابوالفضل رضوی همچنین برای مناطق روستایی خواستار توسعه ی آموزش، برقراری اینترنت پر سرعت و سنددار کردن املاک مسکونی شد و اظهار داشت : باید به ارائه ی خدمات عادلانه، منطقی و علمی در جای جای ایران و علی الخصوص مناطق محروم همت گماشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25دی1395، کدخبر: 1295709: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین