پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه‌ای برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه خبرداد.

شعار سالعبدالمجید ناصری نژاد، اظهار کرد: یکی از عواملی که باعث مهاجرت روستاییان و خالی شدن روستاها از سکنه می‌شود بحث نبود درآمد و اشتغال در روستاها است.

وی افزود: جوانان و نسل جدید روستاها نیاز به توسعه کار و تنوع در ایجاد اشتغال دارند که این امر با روش‌های سنتی جوابگو و کافی نیست و از این نظر لازم است که سرمایه‌گذاری‌هایی انجام بگیرد تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها و عشایر باشیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این‌که اکنون برای سرمایه‌گذاری در روستاها جهت ایجاد اشتغال دیر شده است و این کارها باید از قبل انجام می‌گرفت، تصریح کرد: یکی از عوامل تولید و اشتغال، سرمایه‌گذاری و تزریق اعتبارات به بخش‌های مختلف است. معمولا در روستاها افراد با محدودیت‌های مالی مواجه هستند و همچنین با مباحث ایجاد اشتغال جدید به طور کامل آشنایی ندارند.

ناصری نژاد ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در روستاها و عشایر باید آموزش و نحوه کارآفرینی به خوبی دنبال و به مردم ارایه داده شود. همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی انجام بگیرد تا شاهد ایجاد اشتغال در مناطق روستایی باشیم.

وی گفت: با توجه به اهمیت مساله اشتغال در روستاها و عشایر این موضوع در دستور کار مجلس قرار داشت تا این مساله به صورت قانون درآید و به صورت یک قانون الزام‌آور به دولت ابلاغ شود تا تسهیلاتی را از طریق صندوق توسعه به روستاییان اختصاص دهد و زمینه اشتغال در روستاها و عشایر فراهم شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای این امر حدود یک و نیم میلیارد دلار در نظر گرفته شده تا صندوق توسعه برداشت و به این لایحه اختصاص داده شود، عنوان کرد: در بحث سقف مالی و میزان برداشت از صندوق توسعه مشکلی وجود ندارد، فقط امیدواریم که این اعتبارات به دست روستاییان به خصوص مناطقی مانند شادگان که در آنجا بیکاری بیداد می کند، برسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 8 خرداد 96، کدمطلب:96030804745، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
بدلیل نبود طرح جامع ، راه به جایی نمی برد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین