پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
استاندار مرکزی گفت: تحقق توسعه اقتصادی روستاها در گرو ایجاد تغییر و بازنگری در برخی قوانین است تا زمینه استقبال روستاییان از اشتغالزایی و فعالیت اقتصادی فراهم شود.

شعار سال: محمود زمانی قمی سه شنبه شب در پنجاه و سومین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در روستای «چغا سیف الدین» از بخش کمره شهرستان خمین برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه ارکان کشور به این نتیجه رسیده اند که باید معیشت و اقتصاد در کشور رونق پیدا کند و مسیر رونق و توسعه اشتغال به سمت روستاها کشیده شود.

استاندار مرکزی افزود: در حقیقت آن چه هدف و مقصد نهایی همه می باشد، جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر همه برای حل مشکل اصلی کشور با هم توافق دارند و بر این مبنا که باید معیشت و اقتصاد در کشور رونق پیدا کند تا از این رهگذر بیکاری و در پی آن آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند، راه حل اصلی و منطقی را تحقق اقتصاد مقاومتی یافته اند.

وی بیان داشت: در این حوزه ها تجربیات سایر کشورها هم بررسی و مشخص شده بسیاری از کشورها با روی آوردن به حوزه اقتصاد خرد و کوچک و تقویت اقتصاد روستایی بسیاری از مشکلات اقتصادی خود را حل کردند.

استاندار خاطر نشان کرد: در واقع با تمام تلاش ها و هزینه هایی که در روستاها صورت گرفته، اما آنطور که لازم بود و منطقی و دقیق، به سمت توسعه روستاها نرفته ایم.

وی ادامه داد: گرچه بعد از انقلاب کارهای موثری در روستاها صورت گرفته اما در واقع در حوزه ایجاد اشتغال و تلاش برای نگهداری روستاییان در روستاها غفلت کرده ایم، هم اکنون باید این غفلت و عقب افتادگی را جبران کنیم.

زمانی قمی تصریح کرد: مزیت های روستاها باید در راستای ایجاد اشتغال مورد دقت و شناسایی قرار گیرد و برای دستیابی به توسعه روستایی بایستی تلاش و فعالیت مضاعف کرد.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: آیین نامه ها و ضوابط حتی در بانک ها نیز بیشتر رنگ شهری دارد که این مساله روستاییان را دچار مشکل کرده است، باید تلاش شود برای حل این مشکلات راهکار جدید پیدا کنیم و برخی مقررات باید بازنگری شود.

زمانی قمی بیان داشت: اشتغال در روستاها موجب جلوگیری از مهاجرت به شهرها می شود، به این ترتیب حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی کاهش پیدامی کند، بنابراین باید روستاها در کانون توجه قرار گیرند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 تیر 1394، کد مطلب: 4035136:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین