پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۶۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: شهرستان آران و بیدگل با ۵۰۰ واحد صنعتی فرش ماشینی باید به موزه فعال کشور در این صنعت تبدیل شود.

شعار سال: سید ابوالفضل رضوی ظهر پنجشنبه، در کارگروه اشتغال آران و بیدگل اظهار کرد: ظرفیت کویر و صنعت فرش ماشینی آران و بیدگل به عنوان دو عامل مهم پیشرفت و توسعه می تواند از وام های کم بهره لایحه مصوب دولت در مجلس نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: برای طرح های گردشگری متقاضیان می توانند با ارائه طرح های نوین خود در توسعه گردشگری کویر از وام های با بهره سه تا هشت درصد استفاده کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تاکید کرد: امسال با مصوبه لایحه دولت ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر به استان های مختلف کشور تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: این اعتبار برای اشتغال روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و با سود بسیار پایین سه تا هشت درصد تخصیص یافته است.

رضوی پرداخت این تسهیلات را فقط با وثیقه مناسب برشمرد و افزود: سقف وام ها ۲۰ میلیارد ریال است که اگر فردی در روستا توان سپردن وثیقه لازم را ندارد، می تواند به صورت مشارکتی و با استفاده از کارت یارانه که هر کارت برای ۱۰۰ میلیون ریال وام نیاز است اقدام کند.

وی تاکید کرد: بودجه تخصیصی به هر شهر یا روستا مشخص نیست و بستگی به رقابت مسئولان شهرستان ها در ایجاد اشتغال دارد.

رضوی با اشاره به نبود برنامه ریزی صحیح در کشور در حدود ۶۰ ساله گذشته تاکنون گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در فرهنگ و سیاست و اجتماع ما رخ داد اما در برنامه ریزی هنوز دچار مشکلات اساسی هستیم.

وی اضافه کرد: نبود برنامه ریزی موجب شده که از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۹۴ برنامه ریزی درستی برای سه هزار و ۱۶ میلیارد دلار درآمدهای مختلف کشور نداشته باشیم و این خود یک معضل اساسی است که باید حل شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تمرکز گرایی، طبیعت گریزی، آب گریزی را دلیل ناکامی کشور در مباحث برنامه ریزی دانست و گفت: هر شهرستانی و روستایی باید با هماهنگی سایر دستگاه های برای رفع مشکلات و رسیدن به آرزوهای مردمش تلاش مجدانه داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 5 مرداد 96، کد مطلب: 4042832:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین