پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۵۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه آزمون ورودی پایه های هفتم و دهم مدارس سمپاد روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد برگزار شد، گفت: نتایج هر دو آزمون نیمه مرداد اعلام می‌شود.
شعار سال : «فاطمه مهاجرانی» روز شنبه اظهار داشت: برای شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان حدود ۱۷۰ هزار دانش آموز کلاس ششم ابتدایی ثبت نام کرده بودند که تعداد دقیق افراد حاضر در جلسه آزمون بعداً اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد در نهایت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ وارد مدارس سمپاد خواهند شد، اضافه کرد: متقاضیان نسبت به سال گذشته برای ورود به پایه هفتم ۲۵ هزار نفر بیشتر شده است.
وی تصریح کرد: سال گذشته به دلیل برگزاری نوع آزمون، یک هزار و ۵۰۰ صندلی خالی داشتیم و تعداد پذیرفته‌شدگان در مجموع ۱۵ هزار نفر بود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه سوال‌ها شامل کلیات سنجش هوش و به صورت چند گزینه‌ای بود، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده برگزاری آزمون به شیوه سه مرحله‌ای آزمون درسی هوشی، آزمون هوش و مصاحبه احیا شود.
بر اساس اعلام مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶و کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۹۸ -۱۳۹۷ برای شرکت در این سنجش الزامی است.
همچنین چنانچه داوطلبی در مجموع دو سال تحصیلی پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی حداکثر در یک عنوان درسی، مقیاس «خوب» را کسب کرده باشد، ثبت نام وی بلامانع است.
تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام شده و مدارس محل تحصیل داوطلبان، در این خصوص مسئولیتی نخواهند داشت.
مدارس استعدادهای درخشان فاقد امکانات خوابگاهی و شبانه‌روزی هستند و تحصیل دانش‌آموزان پذیرفته شده در این مدارس طبق مصوبه هیئت امنای سمپاد، مستلزم پرداخت حق‌الثبت به میزان ۵۰ درصد شهریه مصوب مدارس غیردولتی شهرستان مربوط است (رقم مصوب حق‌الثبت، هر ساله از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام خواهد شد).[
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲۶۰ هزار دانش آموز پایه نهم برای شرکت در آزمون ورودی پایه دهم ثبت نام کرده بودند، یادآورشد: قرار بود این آزمون ۲۶ خرداد ماه برگزار شود که برای رعایت حال دانش‌آموزان سیل‌زده این آزمون با یک هفته تأخیر ۳۱ خرداد در سراسر کشور برگزار شد.
مهاجرانی اضافه کرد: در نهایت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در مدارس سمپاد و ۵۰ هزار نفر در مدارس نمونه دولتی پذیرش می‌شوند.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر افزایش داشته است.
مهاجرانی درباره مواد آزمون نیز توضیح داد: تعدادی از دروس دوره اول متوسطه همچون ریاضی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، فارسی، قرآن و معارف اسلامی و برای دیگر اقلیت‌های مذهبی هم کتاب آسمانی مربوطه، ملاک تعیین سوالات بود همچنین تعدادی از سوالات نیز به تست هوش اختصاص داشت.
به گفته وی همچنین امسال برای اولین‌بار در دفترچه انتخاب رشته پایه دهم «سمپاد مهارتی» گنجانده شده و دانش‌آموزان می‌توانند رشته‌های مهارتی را انتخاب کنند؛ ضمن اینکه در برخی هنرستان‌ها نیز حداقل یک کلاس سمپاد مهارتی دایر خواهد شد تا در آینده به سمت مدارس تلفیقی سمپاد و مهارتی حرکت کنیم.
اکنون در مجموع ۱۲۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم در ۶۷۰ مدرسه سمپاد در سراسر کشور به تحصیل اشتغال دارند که حدود ۴۰ درصد آنها در متوسطه اول و ۶۰ درصد در متوسطه دوم هستند.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار : 1 تیرماه 1398،کدخبر : 83363694،www.irna.i
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین