پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
مدیرگروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد، گفت:‌ یزدی‌ها سالانه 80 میلیارد تومان پول برای مصرف سیگار هزینه می‌کنند.

شعار سال: دکتر«وحید جعفری» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دومین عامل پرخطر در بیماری‌های غیرواگیر مصرف دخانیات است،‌ اظهار کرد:‌ سالانه در ایران 65 میلیارد نخ مصرف می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طبق اطلاعات بدست آمده 14 درصد مردم استان یزد به سیگار و قلیان اعتیاد دارند، افزود: زنان در این آمار رتبه هشتم و مردان 12 هستند.

مدیرگروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت استان یزد، گفت:‌ دود مواد دخانی به سه دسته «مصرف کننده مواد دخانی»، «کسانی که در مجاورت دود مواد دخانی قرار می‌گیرند» و «مواد شیمیایی ناشی از سوختن تنباکو که روی لباس افراد می‌نشیند تقسیم می‌شود.

جعفری در ادامه با بیان این‌که در ایران سالانه 10 هزار میلیارد تومان برای خرید سیگار هزینه می‌شود،‌ تصریح کرد:‌ طبق برآوردهای انجام شده مواد دخانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم سالانه 100 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند.

وی با بیان این‌که یزدی‌ها سالانه 80 میلیارد تومان پول برای مصرف سیگار هزینه می‌کنند، گفت: متأسفانه جرائم عرضه مواد دخانی به ویژه قلیان در استان یزد بازدارنده نیست.

این مسئول با اشاره به این‌که هیچ عضوی از بدن در برابر مصرف مواد دخانی در امان نیست،‌ادامه داد: متأسفانه کشورهای در حال توسعه بیشترین آمار مصرف مواد دخانی در جهان را به خود اختصاص دادند.

وی در پایان گفت: عبارت«اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد» را شعار امسال روز جهانی دخانیات و عبارت«اماکن عمومی بدون دخانیات حق شهروندی است» را شعار هفته ملی دخانیات در ایران عنوان کرد و افزود:‌ در سال گذشته 183 مورد اخطار قلیان، 147 مورد معرفی به مراجع قضایی و پلمپ 21 مورد کافی شاپ توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در یزد انجام شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 1 تیر 98، کد مطلب: 98040100409:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین