پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شیوع دو برابری مصرف سیگار در یزد خبر داد.

شعار سال: محمدحسن لطفی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات اظهار داشت: مصرف سیگار در یزد روند افزایشی به خود گرفته به نحوی که شیوع ۷.۵ درصدی سیگار اکنون به ۱۴ درصد رسیده و این آمار یعنی تعداد سیگاری های یزد دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه گرایش زنان به مصرف سیگار و قلیان نگران کننده است،‌افزود: در حال حاضر چهار درصد زنان استان یزد از قلیان استفاده می کنند.

لطفی با اشاره به اینکه افزایش مصرف سیگار و دیگر مواد دخانی، افزایش بیماری ها را به دنبال داشته است، عنوان کرد: کنترل میزان مصرف سیگار، بیش از ۳۰ درصد بیماریها را کاهش می دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد، مصرف سیگار را یکی از فاکتورهای مهم در بروز سرطان دانست و اظهار داشت: ۴۰ درصد سرطان های شناخته شده با سیگار رابطه مستقیم دارند.

وی ادامه داد: سرطان ریه که از شایع ترین سرطان ها بین زنان و مردان است و اغلب افراد مبتلا به این بیماری، سیگار و قلیان مصرف می کنند ظرف مدت چهار تا شش ماه، سبب فوت فرد مبتلا می شود.

لطفی، رتبه استان یزد در زمینه مصرف مواد دخانی در کشور را در بین سایر استانهای کشور، ۱۲ اعلام کرد و یادآور شد: مصرف سیگار و قلیان از جمله آسیب های اجتماعی است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد بلکه باید نسبت به فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به تبعات و بیماری های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات اقدام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه مصرف قلیان در بین بیشتر افراد جامعه قبحی وجود ندارد، افزود: حتی عده ای بر این باورند که مصرف قلیان عارضه ای ندارد در حالی که یک وعده استفاده از قلیان برابر با استفاده از ۹۸ نخ سیگار است.

به گزارش مهر، از ۱۰ تا ۱۴ تیرماه هر سال به عنوان هفته ملی مبارزه با دخانیات تعیین و نامگذاری شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13 تیر 1396، کد مطلب:4021747 http://www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین