پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
سازمان بهداشت جهانی در مطلبی نوشت ایران به سرعت در مسیر شکست دادن بیماری های غیر واگیردار حرکت می‌کند.

شعار سال: سازمان بهداشت جهانی در مطلبی در پایگاه اینترنتی رسمی خود با تقدیر از عملکرد ایران در زمینه مبارزه با بیماری های غیر واگیردار نوشت: جمهوری اسلامی ایران به سرعت در مسیر شکست دادن بیماری های غیر واگیردار حرکت می‌کند.

در این مطلب آمده است: جمعیت روستایی جمهوری اسلامی ایران از دهه شصت (میلادی) تاکنون سه برابر شده و امید به زندگی نیز در میان آن ها افزایش یافته است. با این حال این رشد جمعیت، مواجهه مردم با استعمال دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و بی تحرکی فیزیکی را که مهمترین عوامل بیماری های غیر واگیردار به ویژه بیماری های قلبی و ریوی، سرطان و دیابت است، افزایش داده است.

خوشبختانه پیشرفت های صورت گرفته در عالی ترین سطح دولتی و با حمایت سازمان جهانی بهداشت برای کاهش تاثیرات ویرانگر بیماری‌های غیر واگیردار با حمایت دولت و همکاری همه بخش های جامعه ایران به سرعت در حال پیشرفت است.

ایراپن بسته مراقبت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در رابطه با بیماری های غیر واگیر دار بخشی از طرح تغییر ملی سلامت است که در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران در سال 2014 برای ارائه پوشش جهانی سلامت از جمله دسترسی به خدمات بهداشت روانی و مراقبت و جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیردار آغاز شد. کارمندان بخش سلامت به ایرانی ها نشان می دهند چطور شرایطشان را مدیریت کنند، به داروهای مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند و راهنمایی هایی را درباره سبک زندگی سالم نظیر ورزش منظم و رژیم غذایی سالم به منظور کنترل قند خون به وی ارائه می کنند. ایراپن با موفقیت در چهار بخش اصلی ایران اجرا شد.

ایران به تازگی در راستای ششمین طرح توسعه ملی خود افزایش 480 میلیون دلاری بودجه سالانه مقابله با بیماری های غیر واگیر دار را در پنج سال آینده اعلام کرده و نشان داده است که اقدام در راستای مبارزه با بیماری های غیر واگیر دار برای آینده اش حیاتی است. هدف ایران ایجاد جامعه ای سالم تر است که در آن بیماری های غیر واگیر دار رفاه مردم را تهدید نکند.

دکتر اولگ چستنوف، دستیار دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در رابطه با بهداشت روان و بیماری های غیر واگیر دار گفت: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای جهان نشان داده است مقابله با همه گیری بیماری های غیر واگیر دار ممکن است. با تعهد سیاسی و اقدام فراگیر دولتی، پیشرفت هایی در زمینه بهبود سلامت ایرانی ها از طریق حفاظت از آن ها در برابر بیماری های غیر واگیر دار و ارائه درمان های لازم در حال انجام است.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بصیر آنلاین، تاریخ انتشار: 11 تیر 1396، کد مطلب: -:www. basironline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین