پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته ۸۵۳ میلیون بار مراجعه مردم به خدمات پزشکی به ثبت رسیده است درواقع هر ایرانی در هرسال به‌صورت میانگین بیش از ۱۰ بار به پزشک یا داروخانه مراجعه می‌کند.وی از کاهش هزینه سلامت برای مردم از ۵۸ درصد به ۳۵ درصد خبر داد و افزود: طبق برنامه ششم توسعه این عدد باید به ۲۵ درصد برسد.

شعار سال: ایرج حریرچی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: افزایش سلامت مردم، محافظت مالی از مردم در مقابل هزینه‌های بیماری، افزایش رضایتمندی و پاسخگویی به مردم و کارایی، ۴ اصل نظام سلامت است که باید پیگیری و موردتوجه واقع شود.

وی از کاهش هزینه سلامت برای مردم از ۵۸ درصد به ۳۵ درصد خبر داد و افزود: طبق برنامه ششم توسعه این عدد باید به ۲۵ درصد برسد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۵۳ میلیون بار مواجه مردم با خدمات پزشکی به ثبت رسیده است درواقع هر ایرانی در هرسال به‌صورت میانگین بیش از ۱۰ بار به پزشک یا داروخانه مراجعه می‌کند.

وی خطاب به مسئولان نظام سلامت گفت: شما هر ریالی که در نظام سلامت هزینه می‌کنید به این معنی است که این پول را درجایی دیگر هزینه نمی‌کنید؛ متوجه باشید که پول کجا رادارید حذف می‌کنید.

حریرچی به پوشش همگانی سلامت به‌عنوان هدف نظام سلامت تا سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و تصریح کرد: همه مردم جامعه باید خدمات پزشکی را بدون هیچ‌گونه تبعیض نژادی، مکانی و یا هر نوع دیگری و بدون مشکل مالی دریافت کنند.

وی در پایان گفت: انتظار داریم مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند تا واژه محروم از خراسان شمالی حذف شود و این استان به یک استان مطرح کشور در حوزه پزشکی تبدیل شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 1تیر98، کد خبر: 13980401000508، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین