پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
معاون کل وزارت بهداشت گفت: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت و درحال حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به ٩٣ درصد رسیده است.

شعارسال: معاون کل وزارت بهداشت گفت: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت و درحال حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به ٩٣ درصد رسیده است.

 ایرج حریرچی درخصوص اولویت‌های وزارت بهداشت در دوره کنونی، بیان کرد: تقدم پیشگیری و بهداشت بر درمان و نیز تقدم درمان سرپایی بر بستری، جزء اولویت‌های ما در این دوره است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدام به راه‌اندازی بسیج و پویش‌های ملی کرده و نخستین پویش را بر مبنای شناسایی و کنترل فشارخون افراد ۳۰ سال به بالا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در بسیج ملی کنترل فشارخون، ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر موردبررسی قرار گرفته و افرادی که از فشارخون خود اطلاعی نداشتند، شناسایی شدند.

معاون کل وزارت بهداشت ایجاد ایستگاه سلامت و تربیت سفیران سلامت در منزل را گام بعدی وزارتخانه برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر، مهم‌ترین دستاورد وزارت بهداشت، فراهم‌آوری خدمات بهداشتی و درمانی مطابق وسع و توان مالی مردم و نیز بر حسب محل سکونت آن‌هاست و در این راستا، مراکز بهداشت روستایی تکمیل‌شده و ۶ هزار پزشک در مناطق روستایی مشغول به خدمت شدند.

حریرچی ادامه داد: با پیشرفت طرح تحول نظام سلامت در حوزه بیمه و خدمات درمانی اقدامات خوبی صورت گرفت و در حال حاضر پوشش بیمه‌ای مردم به ۹۳ درصد رسیده است، اما همچنان ۷ درصد مردم بیمه نیستند.

وی بیان کرد: اجباری شدن بیمه تمام آحاد مردم با انجام آزمون وسع تثبیت شد و به‌زودی ابلاغ می‌شود؛ این موضوع به آن معناست که هر ایرانی که بیمه نیست، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: به‌رغم تحریم‌های خارجی کمبود داروی کشور زیر یک درصد است، اما نارضایتی مردم در حوزه داروهای خارجی که تولید داخل نیز دارد، وجود دارد، چراکه این داروها تجویز شده و مورد درخواست مردم است و بر اساس اصول اقتصاد مقاومتی و مصوبات مجلس، داروهایی که مشابه داخلی دارند، اجازه واردات نداشته و مردم این مسئله را به‌عنوان کمبود تلقی می‌کنند؛ نیاز است که مردم به توانمندی دانشمندان و داروسازان ایرانی اعتماد کنند.

حریرچی درباره قاچاق دارو اظهار کرد: قاچاق دارو را کتمان نمی‌کنیم، اما خوشبختانه این آمار را به حداقل ممکن رسانده و درصدد هستیم که کاهش دهیم و مردم می‌توانند با خاطری آسوده به داروهای موجود در داروخانه‌ها اعتماد کنند. از طرفی برخی از داروخانه‌ها تخلفاتی دارند که با داروخانه‌های متخلف نیز برخورد خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:7 شهریور 1398 ، کدخبر:413009 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین