پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۸۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی از میانگین جهانی بالاتر است. میانگین خدمات در دنیا 64 و در ایران 65 است که این نشان می‌دهد ما در این حوزه نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا جلوتر هستیم.
شعارسال: ایرج حریرچی روز چهارشنبه در هفدهمین همایش گفتار درمانی ایران که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: اتفاق کلی که چشم‌انداز ما بوده است، پوشش همگانی سلامت است و این موضوع تعریف مشترک در دنیا دارد و در کشور ما نیز به عنوان یک اصل در برنامه ششم مطرح است.

وی ادامه داد: پوشش همگانی سلامت تعریف مشخصی دارد و ارتقا، پیشگیری، درمانی و توانبخشی و تسکینی را شامل می شود که باید تمام افراد از این خدمات بهره‌مند شود.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پوشش همگانی سلامت بدون توجه به سن، جنس و قومیت باید صورت گیرد و مهم تر آن که این خدمات باید باکیفیت ارائه شود.

حریرچی اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائل در بخش خدمات این است که ارائه خدمات باید بدون مخاطره و سختی مالی باشد و اگر به این تعریف برسیم توانسته ایم پوشش همگانی سلامت را فراگیر کنیم.

وی افزود: اما متأسفانه بسیاری از کشورها مانند ما به این موضوع نرسیدند.

حریرچی افزود: مساله این جا است که ما در محافظت مالی از متوسط دنیا وضعمان بدتر است و باید در این پروسه هم رشد پیدا کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه گفتار درمانی یک علم وسیع است و یکی از شاخه ‌های پزشکی را در بر می‌گیرد، افزود: هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر آنکه فقرا از آن بهره‌مند شوند؛ گفتار درمانی نیز از جمله علومی است که همه باید از آن بهره‌مند باشند.

هفدهمین همایش گفتار درمانی امروز آغاز و تا روز جمعه 13 اردیبهشت در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران ادامه دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 83299127 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
حالا خوبه که جلوتریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین