پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۱۵۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه آمار درستی در زمینه تعداد کودکان کار وجود ندارد گفت: برخی آمارها تعداد این کودکان را ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر ذکر می کنند که البته مبنای مشخصی ندارد.

شعارسال: معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه آمار درستی در زمینه تعداد کودکان کار وجود ندارد گفت: برخی آمارها تعداد این کودکان را ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر ذکر می کنند که البته مبنای مشخصی ندارد.

محمدرضا جوادی یگانه روز یکشنبه در حاشیه همایش روز جهانی مقابله با کار کودک در جمع خبرنگاران افزود: اکثر کودکان کار تابعیت خارجی داشته اما مادر بسیاری از آنها ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کودکان متولی واحدی ندارند و اغلب وضعیت اقتصادی بد خانواده ها را به سمت کار کودک ترغیب می کند.

معاون شهردار تهران تأکید کرد: باید مقابله با کار کودک را تقویت و با جلب اعتماد مردم، آنها را به سمت کمک به خیریه ها و سازمان های مردم نهاد ترغیب کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عنوان" کودک کار" صحیح نیست اظهارداشت: کودکان باید آموزش ببینند تا در بزرگسالی وارد بازار کار شوند.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه پیش فرض ما کار نکردن کودک است گفت: بخشی از فضای شهر تهران با ایجاد مراکز پرتو برای آموش کودکان و توانمندسازی آنان آماده است.

وی همچنین با بیان اینکه آزار جنسی کودکان و خشونت علیه کودکان مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته افزود: با این حال بخش زیادی از مسائل دورة کودکی از جمله خدمات رفاهی ویژة کودکان، پوشش کامل آموزش ابتدائی برای کودکان، ترک تحصیل، ازدواج پیش‌رس کودکان، طلاق کودکان و کیفیت زندگی کودکان هنوز در حوزة مباحث دانشگاهی یا روشنفکری متوقف مانده اند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران مساله ازدواج کودکان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم دفاتر رسمی ازدواج و طلاق را به عنوان تنها مرجع ازدواج در کشور تثبیت کنیم، در مناطق متعددی ازدواج با اذن پدر و بدون عاملیت طرفین ازدواج و مخصوصاً دختر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست درستی که در دهه‌های اخیر در سطح جهانی اتخاذ شده و در کاهش کار کودکان موثر بوده، ممنوعیت کار کودکان در بخش‌هایی است که برای سلامت، امنیت یا رشد اخلاقی‌شان خطرآفرین است؛ این سیاست توانسته کار کودکان را در کشورهای جنوب که از نظر سطح توسعه وضعیت خوبی ندارند تا ۵۰ درصد کاهش دهد.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 2 تیر 1398،کدخبر: 83365712،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین