پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 23 درصد جمعیت کشورمان دچار اختلالات روانپزشکی هستند که باید در مداوای آنها تلاش کنیم.

شعارسال: علی اکبر سیاری روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز مراکز بهداشتی اظهار کرد: این اختلالات روانپزشکی عمدتا مربوط به افسردگی و اضطراب است که در اکثر افراد جامعه به ویژه زنان شایع است.

وی دومین گروه اختلالات روانپزشکی را مربوط به اعتیاد عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه برنامه‌های خوب کنترلی را آغاز کرده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:23 درصد جمعیت کشورمان دچار اختلالات روانپزشکی هستند که باید در مداوای آنها تلاش کنیم.

سیاری افزود: سومین آسیب اختلال روانپزشکی که در جامعه ما شیوع پیدا کرده بحث طلاق و آسیب‌های آن است که ما در حوزه بهداشت و درمان در این زمینه آموزش‌های قبل و حین ازدواج را جدی گرفتیم تا این آسیب نیز با آثار و تبعات منفی کاهش پیدا کرده و به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در حوزه بهداشت روان فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی را در حال اجرا دارد، گفت: ما نه تنها در سه سال اخیر در این زمینه شاهد تنزل فعالیت‌ها نبودیم بلکه در تمام مراکز بهداشتی حوزه بهداشت روان، با بکارگیری کارشناسان مجرب مراقبت‌های سلامتی و روانی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مراکز بهداشتی ما دارای بخش‌های بهداشتی روانی، کارشناس بهداشت و همچنین کارشناسان تغذیه است که به هموطنانمان ارائه خدمات می‌کنند.

سیاری آسیب‌های اجتماعی را یک تهدید مهم برای سلامت افراد جامعه توصیف کرد و افزود: این آسیب‌های اجتماعی به همراه بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر از مهمترین دغدغه‌های ما است که وزارت بهداشت درصدد رفع آسیب‌ها و تنگناها در حوزه درمانی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19تیر1395، کدخبر: 13950419000164: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین