پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طبق قانون مصوب سال ۹۶ شورای عالی تالاب‌ها، تا پایان تیر ماه امسال حق آبه تمامی تالاب‌های کشور تصویب می‌شود.

شعارسال: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طبق قانون مصوب سال ۹۶ شورای عالی تالاب‌ها، تا پایان تیر ماه امسال حق آبه تمامی تالاب‌های کشور تصویب می‌شود.

عیسی کلانتری روز جمعه در بازدید از تالاب آق گل ملایر بیان کرد: احیای تالاب‌ها دستور اکید رئیس جمهوری است که سازمان محیط زیست و وزارت نیرو در این زمینه وظیفه مهمی دارند.

وی با اشاره به مد نظر قرار گرفتن تالاب‌ها در مصوبه مجلس در سال ۹۶ افزود: به همین منظور در نخستین جلسه شورای عالی تالاب‌ها حق آبه تالاب‌ها تصویب می‌شود.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه طبق قول وزیر نیرو اهمیت حق آبه تالاب‌ها به اندازه اهمیت آب کشاورزی است تاکید کرد: اگر آبی باشد، هم برای تالاب‌ها و هم برای مصارف کشاورزی است و اگر آبی هم نباشد، برای هر دو نیست.

کلانتری با اشاره به تأمین نشدن حق آبه تالاب آق گل ملایر از رودخانه قره چای استان مرکزی قول مساعد داد: در اولین فرصت پیگیری‌های لازم برای برگزاری نشستی با حضور استانداران استان همدان و مرکزی و نمایندگان مجلس در تهران انجام و حق آبه این تالاب داده شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: البته این حق آبه زمانی است که آب باشد، چنانچه بارندگی همانند سال‌های ۹۶ و ۹۷ باشد، آبی هم نیست، اگر بارندگی نرمال و خوب باشد، به طور حتم باید حق آبه تالاب‌ها داده شود.

کلانتری گفت: از نظر تأمین بودجه برای تالاب‌ها نگرانی وجود ندارد و هر اندازه نیاز باشد، بودجه و اعتبار تزریق می‌شود.

وی با تقدیر از همت و تلاش مردم منطقه اسلامشهر آق گل و شورای اسلامی این شهر برای احیای تالاب بیان کرد: شوق و انگیزه شما انرژی ما را برای انجام کار دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس را یکی از نمایندگان پیشرو در حوزه محیط زیست دانست که در تصویب قانون حمایت از محیط بانان نقش مهمی را ایفا کرد.

کلانتری گفت: طبق این قانون محیط بانان همانند نیروهای نظامی و انتظامی می‌شوند و چنانچه اتفاقی برای آنها بیفتد، در دادگاه‌های نظامی بررسی می‌شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار14  تیر 98، کد خبر: 487326،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
حفظ تالاب ها از اهمیت های محیط زیست کشور محسوب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین