پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری در نشست ناتو در ورشو لهستان با اشاره به تیراندازی‌های اخیر در آمریکا گفت: کسی که در دالاس تیراندازی کرده و باعث کشته شدن افسران آمریکایی در پی کشته شدن دو سیاه پوست آمریکایی شده، نماینده تمامی سیاهپوستان آمریکایی نیست و همچنین پلیس‌های سفید پوستی که سیاه پوستان آمریکایی را کشتند نماینده تمام سفیدپوست‌ها نیستند. در حال حاضر ما باید متحد باشیم.

شعارسال: به نوشته روزنامه گاردین، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر اینکه کشورش "آن طور که دیگران می‌گویند دو قطبی نشده است" در ادامه گفت: این واقعا باعث تاسف، خشم و نگرانی است که آمریکا به سمت چه چیزی سوق می‌یابد. ما به دنبال اتحاد هستیم و جوامع ما باید با اتحاد همکاری داشته باشند. ما باید با کارهایی که انجام می‌دهیم به سمت مثبت و سازنده قدم برداریم.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست ناتو و در این کنفرانس خبری گفت: آمریکایی‌ها از تمام نژادها و با هر سابقه‌ای که هستند به خاطر حملات علیه پلیس در دالاس یا مناطق دیگر کشور خشمگین شده‌اند. آنچه که رخ داده غیرقابل قبول است.

وی اعلام کرد که در چند روز آینده برای ادای احترام به آنچه که رخ داده و قربانیان تیراندازی‌ها به دالاس می‌رود و همچنین اعلام کرد که قرار است نشستی را در کاخ سفید ظرف چند روز آینده با افسران پلیس، گروه‌های حقوق بشری و نمایندگان جوامع آمریکا برگزار کند تا درباره اقدامات موثر آتی با این افراد صحبت کند.

این نخستین باری نیست که رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید و در دوران ریاست جمهوری خود چنین نشستی را برگزار می‌کند. پیشتر نیز در پی کشته شدن ترایبون مارتین در فلوریدا و مایک بروان در فرگوسن میسوری که دو سیاهپوست آمریکایی بودند، رئیس جمهوری آمریکا نشست‌هایی را برگزار کرده بود.

اوباما ادامه داد: من به دنبال تداوم مذاکرات با مقام‌های مسئول هستم و می‌دانیم که نمی‌توانیم یک شبه تمام تنش‌های نژادی را از میان برداریم بلکه باید در این باره بحث‌ها و نشست‌هایی صورت بگیرد. دسترسی آسان به سلاح در جامعه آمریکا یکی از فاکتورهای مرتبط با خشونت‌های مربوط به سلاح است. زمانی که فردی دست به چنین اقدامی می‌زند از نظر ذهنی دچار مشکل است.

رئیس جمهوری آمریکا اشاره‌ای به انگیزه‌های فردی که در دالاس آمریکا دست به تیراندازی زد، نکرد اما رئیس پلیس این شهر گفت: فرد مهاجم که یکی از نیروهای سابق ارتش آمریکا بوده به دنبال انتقام گیری از افسران پلیس سفید پوستی بوده که در سراسر کشور دست به تیراندازی علیه سیاه پوستان زدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 20 تیر 1395، کدمطلب: 95040110478 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین