پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
منابع آگاه در وزارت خارجه ترکیه به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفته‌اند،‌ ترکیه با باقی ماندن بشار اسد در دوره انتقالی قدرت در سوریه مخالفت نمی‌کند.

شعارسال: منابع آگاه در وزارت خارجه ترکیه به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، گفته‌اند که ترکیه به سمت و سویی حرکت می‌کند که با باقی ماندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه در یک دوره انتقالی کوتاه مدت مخالفت نمی‌کند.

بر اساس این خبر ترکیه قرار نیست از اصل لزوم برکناری بشار اسد که یکی از مواضع آنکارا در قبال بحران سوریه است کوتاه بیاید اما در صورت وجود توافقی در زمینه بحران سوریه با حضور آمریکا و روسیه با باقی ماندن اسد در مدت زمانی حدود 6 ماهه مخالفت نخواهد کرد.

این منابع تأکید کرده‌اند این تغییر رویکرد در سیاست‌های ناشی از تهدید‌ کُردها و زیان وارده به منافع ترکیه است که طی 5 سال گذشته به دلیل پافشاری بر موضع خود مبنی بر لزوم برکناری بشار اسد به آنکارا وارد شده است.

بر اساس این خبر ترکیه همچنین از حمایت‌های روسیه و آمریکا از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه [نزدیک به ایدئولوژی پ‌ک‌ک] و شاخه نظامی آن ناراحت است و معتقد است اگر اسد در دوره انتقالی بر سر قدرت باشد می‌تواند از تشکیل دولت کردستان که از حمایت تجزیه طلبان کُرد در جنوب شرق ترکیه برخوردار است،‌ جلوگیری کند.

پیشتر ترکیه بارها بر لزوم برکناری بشار اسد از قدرت در سوریه به عنوان تنها راه ایجاد ثبات در این کشور، پافشاری کرده بود.

اخیرا روزنامه «زمان» ترکیه، از روزنامه‌های معارض این کشور گزارش داده بود که پس از مصالحه ترکیه با روسیه، به نظر می‌رسد ترکیه در اندیشه کنار آمدن به سوریه نیز هست.

ترکیه که از حامیان اصلی شبه نظامیان مسلح مخالف دولت بشار اسد به شمار می‌رود، اخیرا بارها مورد هدف حملات گروهک‌های تروریستی که از مخالفان اسد هستند قرار گرفته است.

از سوی دیگر با استقرار شمار زیادی از تروریست‌های داعش در مناطق نزدیک به مرز ترکیه در جنوب شرق این کشور، نگرانی آنکارا از تلاش تروریست‌های داعشی برای نفوذ به خاک این کشور تشدید شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 19 تیر 1395، کدمطلب: 13950419000524 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین