پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۱۹۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
در آینده تمام دانشجویان به‌دنبال دانشگاه‌هایی هستند که بتوانند کارآفرینی و مهارت‌آموزی را در آنجا فراگیرند تا بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند، بنابراین تربیت فارغ‌التحصیلان بامهارت و کارآفرین بزرگ‌ترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌تواند این دانشگاه را به یک برند داخلی تبدیل کند. از آنجاکه مهم‌ترین مشکل دانشجویان ما اشتغال است، بنابراین وقتی ببینند دانشگاهی وجود دارد که علاوه‌بر دروس تخصصی مهارت‌آموزی و کارآفرینی هم دارد، قطعا دانشگاه کارآفرین را انتخاب می‌کنند.

شعارسال: دانشجویان متقاضی در یک بازه زمانی 4 تا ۶ ماهه در مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی توسط استادان آموزش می‌بینند تا برای حضور در بازار کار آماده شوند.

در آینده تمام دانشجویان به‌دنبال دانشگاه‌هایی هستند که بتوانند کارآفرینی و مهارت‌آموزی را در آنجا فراگیرند تا بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند، بنابراین تربیت فارغ‌التحصیلان بامهارت و کارآفرین بزرگ‌ترین تبلیغ برای دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌تواند این دانشگاه را به یک برند داخلی تبدیل کند. از آنجاکه مهم‌ترین مشکل دانشجویان ما اشتغال است، بنابراین وقتی ببینند دانشگاهی وجود دارد که علاوه‌بر دروس تخصصی مهارت‌آموزی و کارآفرینی هم دارد، قطعا دانشگاه کارآفرین را انتخاب می‌کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین اقدامات زیادی انجام داده که تاسیس مدارس عالی مهارت یکی از این اقدامات است. مدارس شایستگی، نوآوری و مهارت‌آفرینی نیز تحت ساختار سرای نوآوری در همین راستا راه‌اندازی شده است تا دانشجویانی که طرح و ایده دارند با کسب آموزش‌های حرفه‌‌ای بتوانند به‌طور تخصصی طرح‌ها و ایده‌‌های خود را ارائه کرده و به مرحله عمل برسانند. مدرسه اشتغال هم برای همین موضوع راه‌اندازی شده است. یک سال پیش بود که مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند داوطلبان دانشگاه را قبل از اینکه وارد دانشگاه شوند، در مدرسه‌ای با عنوان « مدرسه اشتغال» آموزش دهند. هرچند این مدرسه تنها مختص داوطلبان ورود به دانشگاه نیست و تمام متقاضیانی که می‌خواهند در آینده شغلی داشته باشند، می‌توانند وارد آن شده و در دوره‌های آن ثبت‌نام کنند. واحد شهر قدس دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر تنها واحدی است که این مدرسه را راه‌اندازی کرده و واحدهای دیگر از جمله واحد یزد نیز در حال تدارک مقدمات راه‌اندازی هستند. در واحد شهر قدس اعضا در یک دوره 6 ماهه دیگر به ارزیابی مهارت‌های خود با انجام پروژه‌های واقعی تحت عنوان کارآموزی در شرکت‌های معتبر می‌پردازند؛ البته فعلا استفاده از این مدرسه صرفا به دانشجویان واحد اختصاص دارد. هدف از تاسیس مدرسه اشتغال آشنایی هرچه بیشتر و بهتر فارغ‌التحصیلان و نیازمندی‌های کسب‌وکار است. در این مدرسه دانشجویان متقاضی در یک بازه زمانی چهار تا ۶ ماهه به‌صورت تجربی توسط استادان مختلف و باتجربه آموزش می‌بینند که برای حضور در محیط‌های کار بسیار ارزشمند است.

در واقع جوانان مستعدی که برای ورود به بازار کار، شغلی به دست نیاورده یا تاکنون موفق نشده‌اند، می‌توانند در دوره‌های آن شرکت کرده و شانس خود را به بوته آزمایش بگذارند. در مدرسه اشتغال، دانشجویان پس از مرحله شناسایی براساس آزمون‌های سنجش و استعدادیابی علاقه‌مندی و مهارت‌های ذاتی خود را تقویت کرده و برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند. فارغ‌التحصیلان مدرسه اشتغال می‌توانند با تکیه بر آموخته‌هایشان به بازار کار و اشتغال آینده خود نزدیک شوند و به اقتصاد خود و جامعه کمک کنند.

کمپ تابستانی مدرسه اشتغال

حالا قرار است به‌منظور توانمندسازی دانشجویان، کمپ تابستانی این مدرسه هم برگزار شود. دیروز رئیس واحد شهر قدس خبر داد که ثبت‌نام طرح کسب هویت شغلی و هسته‌سازی در کمپ تابستانی مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد. ثبت‌نام دوره‌های ارز دیجیتال، سوئیچینگ شبکه‌های کامپیوتری، اورژانس کامپیوتر، رابط کاربری و تجربه کاربری، ورود به بورس، تعمیرات موبایل، HSE، بازاریابی حرفه‌ای، طراحی صفر تا صد ساختمان، انیمیشن‌سازی، تربیت مدرس زبان انگلیسی، طراحی سایت، طراحی سوله‌ صنعتی و دیجیتال مارکتینگ ازجمله دوره‌های توانمندسازی کمپ تابستانی مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌روند.

مهدی فتح‌الله، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره ویژگی‌های این مدرسه، دلایل راه‌اندازی آن و البته کمپ تابستانی آن سخن گفت. او می‌گوید: «سیستم آموزشی ما یک نقیصه داشت و آن اینکه آموزش‌های کلاسیک الزاما به درد کسب‌وکار حرفه‌ای، اشتغال و کار‌آفرینی نمی‌خورد. ما این حلقه مفقوده را به این ترتیب تکمیل کردیم و سازوکاری را با عنوان مدرسه اشتغال تدارک دیدیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس توضیح می‌دهد: «کارکرد مدرسه اشتغال این است که متقاضیان اعم از دانشجو و غیردانشجو و تمام کسانی که متقاضی هستند، در یک بازه زمانی چهار تا 6 ماهه استعدادیابی می‌شوند و مهارت‌های کسب‌وکار به آنها آموزش داده شده و آنها را برای حضور در عرصه فعالیت، کار حرفه‌ای و اجرا آماده می‌کنند

تکمیل کار آموزش با مدرسه اشتغال

فتح‌الله با بیان اینکه این آمادگی برای این است که متقاضیان بتوانند برای اشتغالزایی و ورود به بازار کار حرفه‌ای‌تر عمل کنند، می‌گوید: «مدرسه اشتغال کار آموزشی ما را تکمیل می‌کند، چراکه کسانی که در کلاس دانشگاه‌ها هستند، الزاما مهارت کسب‌وکار را یاد نمی‌گیرند، بنابراین مدرسه اشتغال وارد عمل شده و مهارت‌های کارآفرینی اعم از تجارت، بازار و قوانین و مقررات را متناسب با استعداد داوطلبان تقویت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با بیان اینکه خروجی‌های این مدرسه افرادی کارآفرین هستند که کسب‌وکار‌های خود را راه‌اندازی و برای پیدا کردن شغل مستعد‌ترند، ادامه می‌دهد: «این مدرسه یک سال است که راه‌اندازی شده و الان نیز حدود 50 نفر مهارت‌‌آموز دارد که مهارت‌های کسب‌وکار را آموزش می‌بینند

او همچنین از شروع کمپ‌های تابستانی این مدرسه خبر داد و گفت: «به فراخور دوره‌هایی که داریم، تابستان نیز فرصت خوبی است که از این دوره‌ها استفاده کنند، بنابراین داوطلبان در تابستان در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده و تیم‌بندی می‌شوند. سپس برای آنها مربی تعریف می‌شود تا کار حرفه‌ای را آغاز کنند. البته آنها ابتدا باید در دوره‌ها شرکت و اعلام آمادگی کنند و ما برای آنها در تابستان اردو و کمپ تابستانی داریم

دوره آموزش ui/ux

امروزه توجه به مسائلی چون رابط کاربری (ui) و تجربه کاربری (ux) بسیار مهم است. شاید در زمان‌های گذشته طراحان با استفاده از نرم‌افزار‌های گرافیکی مثل فتوشاپ سعی داشتد صرفا صفحات زیبایی را برای وب‌سایت‌ها طراحی کنند، اما امروزه طراحی وب‌سایت صرفا به زیبایی محدود نمی‌شود، بلکه باید به عوامل اصلی و تاثیر‌گذار آن وب‌سایت‌ها یعنی کاربران توجه بسیار زیادی شود. این دوره برای کسانی که دنیای گرافیک را دوست دارند یا می‌خواهند با طراحی قالب وب‌سایت‌ها کسب درآمد کنند، مناسب است. در این دوره با مفهوم رابط کاربری (ui) و مفهوم تجربه کاربری (ux) و همچنین تاثیر ui , ux در کسب‌وکارها آشنا می‌شوید.

دوره اورژانس کامپیوتر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و سیستماتیک شدن کارها، داشتن دانش حداقلی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای هرکس بسیار ضروری و مهم است. در این دوره آموزشی با مطالب مفید و کاربردی که یک کاربر استفاده‌کننده از کامپیوتر باید بداند، آشنا خواهید شد.

این دوره مناسب افرادی است که روزانه با کامپیوتر کار می‌کنند و همچنین افرادی که دوست ندارند برای مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود وابسته به شرکت یا شخصی دیگر باشند، مفید است، اما افرادی که علاقه‌ای به تکنولوژی ندارند، بهتر است در دوره دیگری ثبت‌نام کنند.

دوره ورود به بورس

سرمایه‌گذاری در بورس یکی از راه‌های افزایش سرمایه است. خیلی‌ها دوست دارند با پس‌اندازشان وارد بازار سرمایه شوند و از طریق بورس به دادوستد بپردازند، ولی قبل از هر اقدامی باید با مفهوم بورس آشنا شوید. برای آشنایی با این حوزه و همچنین ورود و سرمایه‌‌گذاری در بورس به‌صورت ویژه و حرفه‌ای، می‌توانید در این دوره آموزشی شرکت کنید. این دوره برای افرادی که دوست دارند بخشی از درآمد خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند، مناسب است.

دوره آموزش CCNA

در واقع مدرک CCNA تایید‌کننده مهارت و تخصص مقدماتی فرد در کار شبکه است. افرادی که می‌خواهند در این دوره شرکت کنند، لازم است دوره آموزش +Network را گذرانده باشند و اطلاعات پایه و کلی در زمینه ساختار شبکه، توپولوژی‌ها، لایه‌های OSI و... را کسب کرده باشند تا با دید بهتری وارد دوره CCNA شوند. این دوره برای افرادی که می‌خواهند به صورت تخصصی و اصولی وارد دنیای شبکه شوند و درآمد کسب کنند، مناسب است. اما افرادی که به دنیای شبکه و IT علاقه‌ای ندارند، بهتر است وارد این دوره نشوند. پیش‌نیاز این دوره، گذراندن دوره Network و آشنایی با مفاهیم مقدماتی شبکه است.

دوره ارز دیجیتال

بیت‌کوین یک شبکه پرداخت نوآورانه و نوع جدیدی از پول است. پیش از شروع کار با بیت‌کوین باید اطلاعات خود را درباره آن کامل و به‌طور مستمر اطلاعات خود را در این زمینه به‌روز کنید. سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده همان‌قدر که می‌تواند پرسود باشد، می‌تواند پرریسک و توام با ضرر هم باشد. در نتیجه برای سرمایه‌گذاری پرسود و کم‌خطر باید در هر چهار موضوع مهارت داشته باشید و اطلاعات موردنظر را به دست آورید. این دوره برای افرادی که می‌خواهند وارد سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال شوند، مناسب است.

دوره CCNA Routing & Switching

دوره CCNA که جزء دوره‌های شرکت سیسکو است، در دو سطح برگزار می‌شود. در سطح اول مفاهیم پایه و مقدماتی که در ارتباط شبکه مطرح می‌شود و در سطح دوم کلیه موارد گفته‌شده در سطح قبل، به صورت عملی تدریس خواهد شد. این دوره برای کسانی که می‌خواهند با مفاهیم شبکه به صورت عملی آشنا شوند و همچنین افرادی که دوره‌های مقدماتی شبکه را گذرانده و قصد دارند مطالب پیشرفته‌تری را بیاموزند، مناسب است. دوره آموزش سطح ۱ CCNA پیش‌نیاز این دوره است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فرهیختگان ،تاریخ انتشار: 17تیر1398،کدخبر:175962 www.newspaper.fdn.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین