پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۱۷۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه‌های ایران و اتریش در حوزه ارتباط با صنعت تا کنون ۱۷ قرارداد بین‌المللی به امضاء رسانده‌اند.

شعار سال: عطا شاکری، عضو هیئت علمی دانشکده علوم و زمین دانشگاه خوارزمی و مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه درباره قرارداده‌های بین المللی این دانشگاه گفت:تا کنون ۱۷ قرارداد بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های اتریش منعقد شده است. از این تعداد دو قرارداد متعلق به دانشگاه خوارزمی بوده است، به طوری که کلیه مسائل مربوط به عقد قرارداد از جمله مسائل مالی و مسائل مدیریتی توسط دانشگاه خوارزمی انجام شد.

شاکری ادامه داد: به منظورافزایش ارتباط اساتید و دانشجویان با صنعت راهکار‌های مختلفی ارائه شد. وزارت علوم با هم‌فکری دانشگاه‌ها دو موضوع مهم را مورد بررسی قرارداد. موضوع اول بحث فرصت مطالعاتی صنعتی است که از سال ۹۸ برای هیئت‌های علمی لازم الاجرا شد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: ارتباط اساتید با صنعت موجب می‌شود اساتید در فرایند‌های تحقیقی و صنعتی حضور فعال داشته باشند و با آشنایی از سیستم صنعتی کشورمشکلات آن را حل کنند.

وی با بیان اینکه دومین موضوع مهم، مسئله ارتقاء اساتید براساس پروژه‌های ارتباط با صنعت است، افزود: در آیین نامه‌ای ارتقاء اساتید بر اساس پروژه‌های ارتباط با صنعت، امتیازات خوبی به اساتید داده شد، در حقیقت اساتید به دلیل این که مدیریت علمی و مالی را به عهده دارند ذی نفع اصلی این قرارداد‌ها محسوب می‌شوند.

شاکری با بیان اینکه دانشجویان نیز به نوعی در قرارداد‌های ارتباط با صنعت ذی نفع محسوب می‌شوند، عنوان کرد: مورد مهم‌تر افزایش کارآفرینی و مهارت آموزی دانشجویان در راستای به فعلیت رسیدن پروژه‌های تحقیقاتی است. دانشجویی دکترای که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود می‌تواند با فعالیت در صنعت، یک مدرک پسا دکترای صنعتی کسب کنند، علاوه بر آن دانشجویان از فرصت‌های مطالعاتی نیز برخوردار می‌شوند.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: دخالت دانشجویان در پروژه‌های ارتباط با صنعت موجب می‌شود دانشجو قبل از ورود به بازار کار تجربه خوبی را در صنعت کسب کند، علاوه برآن سبب می‌شود دانشجویان موضوعات پایان نامه خود را متناسب با مشکلات جامعه ارائه دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ارتباطی که دانشجویان با صنعت برقرار می‌کنند، از حمایت‌های سازمان‌هایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت نفت، نیرو، دفاع و محیط زیست و ... برخوردار می‌شوند، این ارتباط باعث می‌شود دانشجو در حین تحصیل با سازمان‌های که بخشی از آینده شغلی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ارتباط برقرار کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 10 تیر 98، کد مطلب: 774432:www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین