پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۸۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه مرکزی، گفت: سیاست راهبردی این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید، تقویت ارتباط علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها با لایه‌های مختلف جامعه، حوزه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و نیز تعامل با صنعت و سایر نهادها و موسسات پژوهشی و تخصصی است.

شعار سال: دکتر عبدالرضا باقری در نشست هیئت امنای دانشگاه یاسوج تصریح کرد: تمرکززدایی و توزیع عدالت آموزشی در ابعاد گوناگون از دیگر رویکردهای مهم وزارت علوم می‌باشد که این مهم به وضوح در سطح دانشگاه‌ها و در استان‌های کمتر توسعه یافته ازجمله کهگیلویه و بویراحمد مشهود است.

وی بر ضرورت تشکیل شبکه‌های مجازی دانشجویی، کمیته‌های جذب خیرین و راه‌اندازی بورس‌های دانشجویان بااستعداد و نخبه به عنوان ماموریت‌های مهم هیئت امنای دانشگاه‌ها در استان‌های مختلف تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه‌ای، نخبگان علمی، افراد صاحب منصب و بانفوذ در این راستا نیز باید مدنظر قرار گیرد.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه تشکیل بنیادهای نیکوکاری و توسعه و جهت‌گیری کمک‌های مالی و مشارکت‌های مردمی در حوزه آموزش عالی از دیگر رویکردهای مهم این وزارت است، تاکید کرد: ظرف چهار سال گذشته حدود ۷۰ موسسه و شبکه‌های نیکوکاری در حوزه آموزش عالی تشکیل شده که در زمینه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، طرح‌های عمرانی و ورزشی و تجهیز آزمایشگاه‌ها در سطح دانشگاه‌ها مشارکت موثر داشته‌اند.

وی دانشگاه یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از استان‌های مهم در زمینه علمی و جذب نیروهای نخبه و متخصص دانست و گفت: وجود بیش از یک‌هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های این استان، ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه و شکوفایی این منطقه محروم محسوب می‌شود.

دکتر باقری تاکید کرد: وجود بیش از ۳۰۰ عضو هیئت علمی و نخبه در دانشگاه یاسوج، قرار گرفتن یکی از استادان این مرکز در بین دانشمندان برتر جهان و ارتقای رتبه آموزشی و اجرایی این دانشگاه ظرف دو سال گذشته بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور بیانگر رشد و بازگشت این دانشگاه به مسیر اصلی توسعه است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت علوم ، تاریخ انتشار 13تیر 98، کد خبر: 48465، www.msrt.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین