پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۱۶۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت گفت: برای افزایش مهارت دانشجویان، مدارس مهارت‌ورز روان‌شناسی، کشاورزی و ورزش در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.
شعار سال: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت گفت: برای افزایش مهارت دانشجویان، مدارس مهارت‌ورز روان‌شناسی، کشاورزی و ورزش در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیم حسینی به مناسبت ۵ تیر ۶۹ سالگرد راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت اظهار کرد: این واحد دانشگاهی تیرماه ۱۳۶۹ با دو رشته کاردانی حسابداری و کارشناسی علوم تربیتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: با فعالیت این دانشگاه در ۳۰ سال گذشته اکنون ۳۰ رشته در مقطع دکتری تخصصی در گروه‌های آموزشی هفتگانه فنی، مهندسی، علوم تربیتی، علوم انسانی، کشاورزی و علوم پایه فعاب بوده و دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با توجه به تربیت دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خاطرنشان کرد: اکنون در این واحد دانشگاهی بیش از ۱۰۰ رشته کارشناسی ارشد تدریس شده و دانشجو  پذیرفته می‌شود.

حسینی با ذکر این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت مصوبه انتشار ۱۲ مجله علمی و پژوهشی از وزارتین را دارد، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت یکی از واحدهای جامع دانشگاه آزاد در جنوب کشور بوده که تربیت حدود ۲۰ هزار دانشجو را هم تجربه کرده  و اکنون این تعداد به حدود ۱۰ هزار دانشجو رسیده است.

وی با بیان فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در حوزه دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: در مدارس سما از نظر آمار دانش‌آموز در استان فارس بیشترین تعداد را داریم و تقریباً این دانشگاه پاسخگوی تمام سلیقه‌ها در تمام بخش‌های آموزشی از پیش‌دبستانی تا دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت این واحد دانشگاهی را در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال دانست و به آنا گفت: چند شرکت دانش‌بنیان در این دانشگاه فعالیت دارند که موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند.

حسینی زمینه‌های ایجاد درآمدزایی غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت را بیان کرد و افزود: این واحد دانشگاهی در فعالیت‌های اقتصادی در چندساله اخیر فعال شده و اراضی تحقیقاتی متعلق به دانشگاه (حدود ۲۰ هکتار) زیر کشت گل محمدی رفته است.

وی با اعلام اینکه همه این اقدامات برای ایجاد درآمدهای غیرشهریه‌ای است، یادآور شد: در کنار مزرعه گل محمدی، مجوز راه‌اندازی ۱۳ هزار مترمربع گلخانه و یک مجتمع خدماتی بین‌راهی را گرفته‌ایم که امیدوارم این دو پروژه به‌زودی راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در بخش دیگری از این گفتگو راه‌اندازی مدارس مهارت‌ورزی را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بیان کرد و افزود: دانشکده علوم‌تربیتی واحد مرودشت از قوی‌ترین و کامل‌ترین دانشکده‌های علوم‌تربیتی در دانشگاه‌های آزاد و دولتی است که از مقطع کارشناسی تا دکتری دانشجو می‌پذیرد و تاکنون حدود ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل داشته و سه مجله تخصصی با مجوز وزارت علوم منتشر می‌کند.

حسینی بیان کرد: برای افزایش مهارت دانشجویان، مدرسه مهارت‌ورز روان‌شناسی، کشاورزی و ورزش نیز راه‌اندازی خواهد شد که مکاتبات لازم برای راه‌اندازی این مدارس انجام‌شده و امیدوارم تا ابتدای مهر مدرسه مهارت‌ورز ورزش فعالیت خود را آغاز کند.

وی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با آنا درباره فعالیت این دانشگاه برای ارتباط با صنعت افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت توانایی پاسخ‌دهی به بخش قابل‌توجهی از خواسته‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت را دارد؛ چراکه توزیع رشته‌ها در همه تخصص‌ها و گرایش‌ها در این دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بیان کرد: دانشجویان مقطع دکتری در این دانشگاه می‌توانند نیازهای اهالی صنعت را در رساله‌های علمی و پایان‌نامه‌های خود پاسخگو باشند؛ فقط امیدوارم که مسئولان سازمان صنعت معدن و تجارت در استان فارس پیام رهبری را دریافت کرده باشند و تفاوتی بین دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها نگذارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 5 تیر 1398 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین