پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
عباس کیارستمی در آرامستان لواسان به خاک سپرده شد.

شعار سال: مراسم خاکسپاری خالق «خانه دوست کجاست؟» در آرامستان لواسان پس از برگزاری آیین بدرقه مقابل کانون 20 تیر ماه برگزار شد و پیکر این هنرمند با همراهی خانواده‌اش و هنرمندانی همچون فرامرز قریبیان، اصغر فرهادی، بهمن فرمان‌آرا، مهتاب کرامتی، مجید مظفری، نگار اسکندرفر، علیرضا شجاع نوری، پانته‌آ پناهی‌ها،بابک حمیدیان، نیکی کریمی، محسن عبدالوهاب، مریلا زارعی، پگاه آهنگرانی، جعفر پناهی، مونا زندی حقیقی ، کامران ملکی،مهدی نادری، محمد اطبایی، هومن سیدی، احترام برومند، امین حیایی، محمود کلاری، بیژن امکانیان، آتوسا قلم‌فرسایی، رهبر قنبری، مصطفی احمدی، محمدعلی سجادی، هوشنگ گلمکانی، شقایق فراهانی، شهرام مکری، پرویز آبنار، حبیب الله کاسه ساز و... که در این آرامستان حضور داشتند به خاک سپرده شد.

حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و علیرضا تابش مدیرعامل فارابی از دیگر هنرمندان و مدیرانی بودند که در مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی حضور داشتند.

همچنین جمعی از هنرجویان کارگاه فیلم‌سازی کیارستمی برای خداحافظی با استادشان در این آرامستان جمع شده بودند و سرود «ای ایران» و «مرغ سحر» خواندند.

در جای‌جای آرامستان لواسان پوسترهای کیارستمی نصب شده بود و این هنرمند که عاشق طبیعت بود در آرامستانی پر از درخت آرام گرفت.

پرویز پرستویی در آیین بدرقه‌ی کیارستمی در کانون پرورش به علاقه‌مندان و مردم اعلام کرد که مراسم بدرقه به پایان رسیده است و به احترام عباس کیارستمی و خانواده‌اش اجازه دهیم که مراسم خاکسپاری در لواسان برای خانواده این هنرمند برگزار شود.

کیارستمی که از اسفند سال ۹۴ تا اوایل اردیبهشت ۹۵ به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده بود و در ماه‌های اخیر هم چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصمیم خودش 8 تیر ماه برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت.

او 14 تیر ماه از دنیا رفت و پیکرش به ایران منتقل شد.

این هنرمند در هفتم اردیبهشت هنگام ترخیص از بیمارستان در آخرین گفت‌وگویش گفته بود: من امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم، اما این مرخصی به معنای بهبودی کامل نیست. ۵۰ روز در بیمارستان بوده‌ام و امیدوارم بتوانم پروسه بهبودی‌ام را در خانه ادامه دهم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی به تازگی در پی برخی نقطه‌نظرات و انتقادات درباره‌ی مراحل درمان کیارستمی، طی نامه‌ای به معاون و دادستان انتظامی نظام پزشکی برای پیگیری و رسیدگی به پرونده پزشکی این هنرمند دستور داد.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 20 تیر 95 ، کد مطلب: 95040110685: www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین