پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بم به دلیل مکان قرارگیری‌اش از گذشته با اصطلاح بهشت میان جهنم توصیف شده است. منطقه دهبکری از جمله معدود زیستگاه‌های گونه نادر خرس آسیایی در ایران است.
شعار سال:یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بم به دلیل مکان قرارگیری‌اش از گذشته با اصطلاح بهشت میان جهنم توصیف شده است.

 ادیبان و نویسندگان کشورمان از گذشته یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران را با استفاده از اصطلاح بهشت میان جهنم توصیف کرده‌اند؛ چراکه سرزمینی سرسبز در میان آب و هوایی کویری است. این جاذبه گردشگری جایی بجز منطقه دهبکری نیست.

این منطقه که در فاصله ۵۵ کیلومتری جنوب شهرستان بم قرار گرفته، از لحاظ آب و هوایی ییلاق شهرستان بم به حساب می‌آید و به دلیل سرسبزی و چشم‌نوازی خود، در میان اهالی این شهرستان محبوب است. منطقه دهبکری در طول سال میزبان مسافران زیادی است.
بهشت میان جهنم در ایران کجاست؟ + تصاویر
بهشت میان جهنم در ایران کجاست؟ + تصاویر
شایان ذکر است؛ منطقه دهبکری از جمله معدود زیستگاه‌های گونه نادر خرس آسیایی در ایران است. خرس سیاه آسیایی، گونه‌ای خرس در اندازه متوسط است که روی قفسهٔ سینه‌اش لکه سفید دیده می‌شود. این جانور هم‌اکنون در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN RED LIST) در طبقه در آستانه انقراض قرار دارد و هیچ آمار مشخصی از تعداد اندک باقی‌مانده جمعیت این گونه در کشور در دست نیست.

بنابراین باید تلاش کنیم که برای حفظ تعداد اندک باقیمانده از این جانور به طبیعت احترام گذاشته و امنیت مناسبی را برای جانوران در معرض انقراض ایجاد کنیم تا به نوعی آینده آیندگانمان را نیز تضمین نماییم؛ زیرا ما نیز چه بخواهیم و چه نخواهیم از وضعیت محیط زیست اطرافمان متأثر می‌شویم و با بی‌احترامی به طبیعت، زندگی خود و آیندگانمان را به خطر می‌اندازیم.
بهشت میان جهنم در ایران کجاست؟ + تصاویر

بهشت میان جهنم در ایران کجاست؟ + تصاویر
جانوران دیگری، چون پلنگ، گربه جنگلی، قوچ وحشی، تشی، گرگ، کبک، تیهو، باقرقره، کبوتر جنگلی و وحشی، دراج، هوبره و انواع پرندگان شکاری در منطقه دهبکری زندگی می‌کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:21تیر1398،کدخبر:6996112،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین