پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی استان تهران، نسبت به آسیب ستون فقرات در اثر کم تحرکی و استفاده روز افزون از وسایل دیجیتالی، هشدار داد.

شعار سال: همایون آبائی در مورد اهمیت نقش فیزیوتراپی در بیماری های اسکلتی عضلانی گفت: با توجه به شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر «کمترین تهاجم بر بدن»، لذا در بیماری های اسکلتی عضلانی، فیزیوتراپی می تواند نقش اول درمان را ایفا کند.

وی با بیان اینکه نقش فیزیوتراپی به عنوان خط اول درمان با شعار سازمان بهداشت جهانی هم خوانی دارد، افزود: به دلیل زندگی های ماشینی بیماری های ناشی از مشکلات عضلانی و اسکلتی بیش از پیش جامعه را درگیر کرده است. لذا، اهمیت درمان هایی که کمترین عارضه را برای بیماران به همراه دارد، بیش از پیش نمایان می شود.

این فیزیوتراپیست اظهار داشت: با توجه به استفاده روز افزون از وسایل ارتباط جمعی از جمله تلفن همراه و رایانه، مشکلات ناشی از استفاده مکرر از این وسایل باعث ضعف عضلات، انحراف ستون مهره ها و همچنین کم تحرکی ناشی از آنها باعث اضافه وزن شده و این اضافه وزن تبعات زیادی به دنبال دارد و همه اینها در صورت عدم توجه به موقع باعث صدمات و بیماری های بسیار ناتوان کننده می شود.

وی تصریح کرد: توصیه می شود ضمن رعایت اصول بهینه استفاده از وسایل دیجیتالی و الکترونیکی، در صورت بروز مشکل جهت مشاوره و درمان به متخصصین فیزیوتراپیست مراجعه و راهکارهای لازم را دنبال کنند.

ستون فقرات از ۳۳ استخوان تشکیل شده که روی همدیگر قرار گرفته اند. این استخوان ها توسط رباط ها و ماهیچه ها به یکدیگر متصل هستند و در راستای به خصوصی قرار گرفته اند. ستون فقرات اصلی ترین نقطه اتکا بدن است و قامت فرد بر روی آن استوار است. به کمک ستون فقرات می‌توانید خم و راست شوید و بدن خود را به طرفین بچرخانید.

در واقع در مورد آناتومی ستون فقرات می توان گفت که طناب نخاعی از درون استخوان های ستون فقرات عبور می کند و از طریق آن تمامی عصب های بدن به مغز متصل می شوند و مغز حرکت دست و پاها را کنترل می کند. ستون فقرات در صورتی سالم تلقی می شود که در ام آر آی ستون فقرات مشخص شود دارای عضلات و استخوان های قوی، رباط ها و تاندون های انعطاف پذیر و ریشه های عصبی فعال و حساس باشد. در صورتی که قصد دارید زندگی شاداب و پرتحرکی بدون تجربه کمر درد داشته باشید، تلاش برای سالم نگه داشتن ستون فقرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 19 تیر 98، کد مطلب: 1278452: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین