پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
درحالی که به نظر می‌رسد به زودی مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال آماده شود، برگزاری مجمع سالیانه این فدراسیون، شائبه مهندسی انتخابات را به وجود آورده است.
شعار سال:درحالی که به نظر می‌رسد به زودی مقدمات برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال آماده شود، برگزاری مجمع سالیانه این فدراسیون، شائبه مهندسی انتخابات را به وجود آورده است.
مجمع سالیانه یا مهندسی انتخابات

فدراسیون والیبال بیش از هفت ماه است که به صورت سرپرستی اداره می‌شود و مدت قانونی حضور افشین داوری در این سمت هم مدت‌هاست به سر آمده است. در ماه‌های گذشته چند بار مسئولین وزارت ورزش وعده داده بودند که مقدماتی برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون والیبال، پس از پایان لیگ ملت‌ها فراهم می‌شود.

سرانجام لیگ ملت‌های والیبال به پایان رسید اما به جای برگزاری انتخابات، قرار است مجمع سالیانه فدراسیون برگزار شود. سایت رسمی فدراسیون والیبال امروز (سه شنبه) و در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری مجمع، خبر برگزاری مجمع را منتشر کرد. این در حالی است که بدون شک اقدامات لازم برای برگزاری این جلسه، مانند خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل محل اقامات اعضای مجمع از مدت‌ها پیش انجام شده بود. نکته مهم هم اینجاست که وقتی فدراسیون به صورت غیرقانونی اداره می‌شود، برگزاری مجمع سالیانه نیز تخلف از قانون است.

مجمع فدراسیون قرار است با پنهان‌کاری و با کمترین میزان اطلاع‌رسانی برگزار شود. حتی برگزاری مجمع در مشهد و در شرایطی که خبرنگاران تخصصی حوزه والیبال به سادگی امکان شرکت در آن را ندارند، این تصور را تقویت می‌کند که شاید مسئولین فدراسیون علاقه‌ای ندارند که کسی در کار مجمع کنکاش کند و شاید حتی قرار است در مجمع، پروژه مهندسی انتخابات نیز پیش برود.

مجمع سالیانه قبلی فدراسیون والیبال، ۲۷ آذر و چند روز پس از آغاز سرپرستی افشین داوری برگزار شده بود. در آن زمان گفته می‌شد که هدف از برگزاری مجمع، قانونی کردن سرپرستی داوری است. حالا پس از گذشت کمتر از هفت ماه، قرار است مجمع سالیانه بعدی فدراسیون برگزار شود. در واقع داوری در حدود هفت ماه حضور خود در فدراسیون والیبال، ۲ مجمع سالیانه برگزار کرده است که شاید رکوردی در تاریخ ورزش ایران باشد.

البته فدراسیون والیبال نوشته است که برگزاری مجمع فدراسیون به دلیل «دستور اکید محمدرضا داورزنی معاونت محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری مجمع عمومی سالانه فدراسیون‌ها تا پیش از پایان تیرماه ۱۳۹۸» برنامه‌ریزی شده است.

تاخیر در انتشار رسمی خبر برگزاری مجمع سالیانه درحالی است که در مدت حضور داوری در فدراسیون، سفر او به استان‌های مختلف برای شرکت در مجامع استانی، پوشش گسترده‌ای در سایت فدراسیون داشت. به نظر می‌رسد برای فدراسیون والیبال، برگزاری مجمع سالیانه یک هیات استانی اهمیت بیشتری نسبت به مجمع عمومی فدراسیون دارد.

افشین داوری در چند ماه حضور خود در فدراسیون حضور فعالی در مجامع استانی داشت. در این مدت انتخابات رئیسان هیات قم، فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و سمنان برگزار شده است. برگزاری مجمع انتخاباتی هیات سمنان در روزهایی بود که حضور خود داوری در فدراسیون و ریاست او بر مجمع استانی غیرقانونی بود. سرپرست فدراسیون در مدت حضور خود، در مجمع سالیانه هیات والیبال استان‌های زنجان، یزد، قزوین، گلستان، خراسان رضوی، البرز و کرمان نیز شرکت کرده است. چند هیات استانی از جمله آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و تهران نیز در حال حاضر بدون رئیس اداره می‌شوند. دوران قانونی سرپرست این هیات‌ها نیز به سر آمده و اداره چهار هیات والیبال مهم کشور غیرقانونی است.

گفته می‌شود سرپرست فدراسیون والیبال، پس از برگزاری مجمع سالیانه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند تا آماده شرکت در انتخابات شود و فرد دیگری به عنوان سرپرست منصوب خواهد شد.

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی هفته گذشته به ایرنا گفته بود که این نهاد به موضوع پایان دوره قانونی سرپرستی فدراسیون والیبال ورود کرده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:25تیر1398،کدخبر:83398106،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین