پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
بومی سازی قطعات مصرفی در کارخانه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، یکی از مهمترین استراتژی‌های شرکت مس محسوب می‌شود.

شعار سال: مهندس حسین نظری مدیر منطقه مس کرمان با بیان این مطلب گفت: از چهار هزار قطعه مصرفیاز سوی شرکت مس، تولید دو هزار قطعه در استان کرمان انجام شده است.

وی افزود: بخش خصوصی با اقداماتی که از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران آغاز شده، رونق گرفته و این امکان را پیدا کرده که به فناوری مناسب برای بومی سازی دست پیدا کند.وی افزود: در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران دارای 45 سازنده قطعه در استان کرمان است که در خصوص تولید قطعات مختلف مجتمع های مس منطقه کرمان فعال هستند و قطعات مورد نیاز شرکت مس را تولید می‌کنند.

نظری با اشاره به انتقادات برخی نسبت به عدم خودکفایی شرکت مس در تولید همه قطعات مورد نیاز تصریح کرد: هر نوع قطعه‌ای را نمی‌توان در داخل کشور ساخت چرا که ممکن است سازنده داخلی توانایی ساخت آن را داشته باشد، اما از آن جایی که مصرف پایین است برای شرکت های سازنده اقتصادی نباشد، بنابراین برای ساخت مجموعه قطعات باید چندین شرکت با یکدیگر مشارکت کنند.

مدیر منطقه مس کرمان با بیان اینکه در صنعت مس دنیا بیشترین حاشیه سود با 95 درصد مربوط به معدن و فرآوری است افزود: این در حالی است که تنها پنج درصد به حوزه ذوب و پالایش مربوط می شود و کشورهایی که خودشان مصرف کننده محصولات کاتد مس هستند در بخش کاتد، ذوب و پالایش سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با تاکید بر این که در شرایط کنونی کشور و شرکت مس باید در پروژه‌های معدنی و فرآوری سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: نمونه‌ای از این سرمایه‌گذاری مربوط به پروژه فاز 2 توسعه تلغیظ مس سرچشمه است که از پروژه های فرآوری محسوب می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه، پروژه هایی همچون فاز 2 توسعه تلغیظ مس سرچشمه تاثیر به‌سزایی در سودآوری دارند، افزود: هر پروژه‌ای که حاشیه سود بیشتر و بالاتری داشته باشد، علاوه بر آنکه می تواند هزینه های خود را پوشش دهد، فشار کمتری نیزوارد می‌کند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به ظرفیت تولید 400 هزار تنی کاتد در سال 98 خاطر نشان کرد: اگر همدلی و هم‌زبانی میان همه ارکان وجود داشته باشد و همین طور شرایط اقتصادی و سیاسی رو به بهبود کشور، بر همین منوال ادامه پیدا کند، می‌توان از ظرفیت های بین‌المللی برای گسترش این صنعت و صادرات بیشتر استفاده کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مس پرس، تاریخ -، کد مطلب: 5960: www.mespress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین